سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا، آموزش صنایع دستی را به فضای مجازی کشاند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دشت‌آزادگان و هویزه گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش صنایع دستی در فضای مجازی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عبیاوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دشت‌آزادگان و هویزه گفت: برای نخستین بار برگزاری دوره‌های مجازی صنایع دستی در شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه به منظور بهینه کردن اوقات فراغت جوانان طی دوره کرونا در دستورکار قرار گرفته است.

او افزود: اداره میراث فرهنگی دشت‌آزادگان و هویزه با مجوز معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، ۶ دوره آموزش مجازی رایگان صنایع دستی در رشته‌های کپوبافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و بوریابافی را در روستا‌های "جلالیه"، "سبهانیه"، "ساریه" و "شهرکوت سیدنعیم " بخش مرکزی شهرستان دشت‌آزادگان و همچنین در شهر و روستای "گبان" شهرستان هویزه برگزار کرده است.

عبیاوی با بیان اینکه این دوره‌ها با استقبال جوانان زیادی روبرو شده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هنرآموز در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند و به صورت مجازی درحال آموزش هستند اظهار داشت: هدف از برگزاری مجازی این دوره‌ها، حفظ سلامت هنرآموزان و کمک به سپری کردن اوقات مفید در خانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از پایان دوره‌ها به هنرآموختگان مدارک معتبر استانی اعطا می‌شود، تصریح کرد: حین برگزاری مجازی این دوره‌ها در صورت لزوم و صلاحدید مربی و به‌منظور رفع اشکال، یک جلسه حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی هم تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دشت‌آزادگان و هویزه ابیان داشت: امیدواریم همزمان با مبارزه با این ویروس منحوس، بتوان با ابتکار، خلاقیت و ایجاد روش‌های جدید آموزشی جوانان را هرچه بیشتر نسبت به یادگیری مهارت‌های مختلف سوق دهیم و آن‌ها را به استفاده مفید از اوقات فراغت تشویق کنیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد سعدی
۱۴:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر عبیاوی واقعا تشکیل دوره های آموزش مجازی بسیار عالی هست