سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید چهارمین فراخوان نوپا‌های فناوری‌های همگرا

مهلت شرکت در چهارمین فراخوان نوپا‌های فناوری‌های همگرا به دلیل شیوع کرونا تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به چالش‌های پیش‌آمده در اثر شیوع بیماری کرونا در زمستان ۹۸ و بهار ۹۹، مهلت شرکت در چهارمین فراخوان نوپا‌های فناوری‌های همگرا تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد. متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت رسمی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا منوی فراخوان‌های نوآورانه نسبت به تکمیل فرم ثبت طرح اقدام کنند.

نوپا‌های فناوری‌های همگرا (نوپا) از جمله برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که به حمایت مادی و معنوی تیم‌های فناور در حوزه فناوری‌های همگرا (NBIC) می‌پردازد. منظور از فناوری‌های همگرا یا انبیک همگرایی و ترکیب فناوری‌نانو، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی با هم است.


بیشتر بخوانید: ترمیم عضلات آسیب دیده با نانوذرات


فراخوان نوپا یک فرصت عالی برای استارت آپ‌های حوزه فناوری‌های همگرا فراهم می‌کند تا با شرکت در دوره‌های آموزشی فراخوان، محصول و کسب و کار خود را در حوزه فنی و بازار توسعه دهند و پس از نگارش مدل کسب و کار خود، با سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه آشنا شوند.

استارت‌آپ‌هایی که در فرآیند داوری انتخاب می‌شوند، در جلسات راهبری برنامه شرکت خواهد کرد. در جریان این جلسات نیاز‌های هر طرح بررسی می‌شود و متناسب با آن خدمات و حمایت‌های برنامه در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد. اکثر تیم‌ها در ابتدای کار خود در دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول (پیش‌شتابدهی) شرکت می‌کنند.

نوپاهای فناوری‌های همگرا به ارتقای فنی و بازاری محصول کمک می‌کند و دریافت مجوز‌ها و استاندارد‌های مربوطه را تسهیل می‌کند. هویت‌بخشی به محصول و شرکت از دیگر رسالت‌های نوپا‌های فناوری‌های همگرا است که برای استارت‌آپ‌ها نیازی خطیر به شمار می‌رود.

طرح‌هایی که زودتر ارسال شوند شانس بیشتری برای جذب در مراکز حامی توسعه کسب و کار و شتابدهنده‌ها دارند و در صورتی که دیرتر ارسال شوند ممکن است ظرفیت پذیرش آن‌ها تکمیل شود.

فرآیند اجرایی فراخوان به ترتیب زیر است:

متقاضیان شرکت در فراخوان نوپا باید حداقل یک نمونه اولیه از طرح خود در حوزه فناوری‌های همگرا داشته باشند. این طرح باید دارای جزء یا اجزایی باشد که در ساخت آن‌ها دست کم از دو فناوری از فناوری‌های NBIC استفاده شده باشد و عملکرد محصول به هم‌افزایی و تعامل این فناوری‌ها وابسته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ در چهارمین دوره از برنامه شرکت کنند.

محور علمی برنامه، مطابق با گزیده‌ای از فهرست کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان، ویرایش ۱۳۹۸ انتخاب شده است. سرفصل‌های این ۶۱ محور در ادامه اشاره شده است:

۱- فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی (شامل ۲۰ محور)

۲- دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (شامل ۱۵ محور)

۳- مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی (شامل ۸ محور)

۴- ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته (۲ محور)

۵- وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی (شامل ۶ محور)

۶- سخت‌افزار‌های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک (شامل ۷ محور)

۷- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای (شامل ۳ محور)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.