سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب ۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه در معابر سنندج

تعداد ۴۸۵ عدد سطل زباله فلزی مکانیزه درمعابر اصلی و محلات سطح شهر جانمایی و نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، لقمان حیدری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج در جمع خبرنگاران گفت: رهاسازی زباله و وجود سطل‌های زباله پلاستیکی فرسوده و مستهلک در سطح شهر از مهم‌ترین عوامل شیوع بیماری‌ها، منشاء بوی بد و روان شدن شیرابه‌های ناشی از پسماند زباله در سطح شهر است.

او بیان کرد: جمع‌آوری مکانیزه زباله‌های سطح شهر یکی از راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از پراکندگی زباله در سطح شهر و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی سطح شهر خواهد شد.

حیدری گفت: وضعیت توپوگرافی سطح شهر به گونه‌ای است که امکان تردد آسان ماشین مکانیزه حمل زباله در برخی از معابر و محلات وجود ندارد و به هیمن دلیل در این محلات زباله‌ها توسط پاکبان‌های خدوم جمع‌آوری می‌شود.

او اعلام کرد: جمع‌آوری زباله با چرخ دستی و حمل آن با خاور، هم زمانبر است و هم از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب نیست.

حیدری اظهار داشت: با هدف ارتقاء بهداشت سطح شهر، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح شهر واماکن عمومی تعداد ۴۸۵ عدد سطل زباله فلزی مکانیزه توسط شهرداری مناطق خریداری و در معابر اصلی ومحلات سطح شهر جانمایی و نصب شد.

او اضافه کرد: ۸۵ عدد سطل مکانیزه در سطح منطقه یک، ۱۵۰ عدد در حوزه ناحیه ویژه بهاران، ۵۰ عدد در سطح منطقه دو و ۲۰۰ عدد نیز در حوزه شهرداری منطقه سه به ترتیب اولویت در معابر اصلی و محلات نصب و جانمایی می‌شود.

حیدری تصریح کرد: با نصب سطل‌های زباله فلزی که نسبت به سطل‌های زباله پلاستیکی حجم بیشتری از زباله را در خود جای می‌دهد؛ زمینه تسریع در عملیات جمع‌آوری زباله شهری فراهم خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست نمود: زباله‌های خود را شبانه و از ساعت ۲۱ الی ۲۴ در داخل مخازن زباله بریزند تا ضمن جمع‌آوری بموقع از انتشار بوی بد، شیوع انواع بیماری و باکتری‌ها و ایجاد چهره نازیبا در سطح شهر جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.