سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در موقوفات کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک تا اوایل خردادماه جاری در موقوفات استان نصب و راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام محمد صالحی  یکی از برنامه‌های خیلی مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جهش تولید را در قالب احیای واحد‌های راکد موقوفات اعلام کرد و اظهار داشت: وقتی موقوفه‌ای تعطیل می‌شود یعنی توان کار در موقوفه وجود ندارد از این رو نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای عمرانی موقوفات هستیم.

او با بیان اینکه سرمایه موقوفه معمولا املاک است، ادامه داد: بخش خصوصی با سرمایه‌ای که دارد می‌تواند زمین‌های موقوفه‌ای را آباد کند و با مشخص بودن سهم آورده اوقاف و بخش خصوصی هر کدام از سودی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه استفاده از فضا‌های وقفی را از دیگر برنامه‌های امسال این اداره دانست و گفت: ۱۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک تا اوایل خردادماه جاری در موقوفات استان نصب و راه اندازی می‌شود.

او بیان کرد: پنل‌های خورشیدی خریداری شده تا با استفاده از انرژی ارزان و بدون قیمت خورشید با تولید برق، کسب درآمد کنیم.

صالحی احیای اراضی موقوفه‌ای را در قالب دیگر برنامه‌های امسال اداره‌کل اوقاف استان عنوان کرد و گفت: طبق قراردادی که با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده قرار است، ۱۰ هکتار از اراضی دیم استان بدون احتیاج به آب و هزینه‌های لوله‌کشی آبیاری با کاشت درختان مثمر آباد شود.

او در خصوص برنامه‌های اوقاف در راستای کمک‌های مومنانه، بیان کرد: ۴ هزار بسته غذایی تا نیمه ماه مبارک رمضان (میلاد امام حسن مجتبی (ع)) بین آسیب دیدگان از کرونا استان با عزت و احترام توزیع می‌شود.

این مسئول به طبخ غذای گرم و بهداشتی و توزیع آن بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: مراکز افق اوقاف که در امامزاده‌ها فعال هستند افراد نیازمند را شناسایی کرده و کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی از طریق این مراکز در حال انجام است.

او درباره بازگشایی مسجد و امامزاده‌ها، افزود: در این راستا منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، ضدعفونی‌ها و گندزدایی این اماکن انجام شده و آمادگی لازم برای بازگشایی را به محض اعلام، داریم.

صالحی در پایان یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه را ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: یکی از برنامه‌هایی که به طور جد پیگیر آن هستیم ترویج فرهنگ وقف است که به کمک مساجد، ائمه جماعت، نمازگزاران و همه مردم به‌دنبال نهادینه شدن آن در جامعه هستیم.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.