سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری کلاهبردار با هویت جعلی در سقز

فردی که با هویت جعلی اقدام به کلاهبرداری خشکبار کرده بود در سقز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ حمید رضایی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری ۴ تن و ۱۰۰ کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ماموران پلیس آگاهی سقز به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با کار اطلاعاتی پلیس مشخص شد متهم با هویت جعلی در نرم افزار شیپور اقدام به خرید ۴ تن و ۱۰۰ کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده و با پرداخت ۱۰ میلیون ریال پیش پرداخت اعتماد فروشنده را جلب کرده بود.

سرهنگ رضایی با اشاره به اجاره یک انبار برای ساعاتی توسط متهم، افزود: متهم به همراه فروشنده خشکبار را در انبار تخلیه و برای تعیین وزن خالص کامیون و مشخص شدن مقدار دقیق بار به محل باسکول مراجعه کردند که متهم در یک لحظه از موقعیت سوء استفاده کرده و از محل متواری می‌شود.

او در ادامه گفت: وقتی که فروشنده به همراه راننده به محل تخلیه بار مراجعه می‌کنند مشاهده کردند انبار خالی و بار به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار گفت: متهم برای رد گم کنی، خشکبار خریداری شده را طی ۲ مرحله و در ۲ شهر مختلف با ۲ دستگاه خودرو و کامیون بارگیری و جابجا کرده است.

فرمانده انتظامی سقز گفت: با ادامه تحقیقات مشخص شد متهم ۴ تن و ۱۰۰ گرم خشکبار را درون یک دستگاه کامیونت ایسوزو بارگیری کرده و در حال تردد به یکی از شهر‌های اطراف است که بلافاصله مشخصات کامیون به تمامی گشت‌های پلیس اعلام که و دقایقی بعد کامیون شناسایی و متوقف و متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ رضایی با اشاره به انتقال متهم به مقر پلیس آگاهی اظهار داشت: متهم درتحقیقات پلیس به کلاهبرداری در خرید ۴ تن و ۱۰۰ کیلو گرم بادام زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سقز در پایان به شهروندان توصیه کرد، در خرید و فروش با استفاده از نرم افزار‌های شیپور و دیوار، به نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس توجه نمایند و با اعتماد بی جا زمینه کلاهبرداری را برای مجرمان و خلافکاران مهیا نکنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.