سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: جامعه اطلاعاتی آمریکا کرونا را ویروسی تهدیدکننده نمی‌دانست

رئیس‌جمهور آمریکا با هدف شانه خالی کردن از مسئولیت گسترش کرونا در این کشور، مدعی شد جامعه اطلاعاتی آمریکا کرونا را ویروسی تهدیدکننده نمی‌دانسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، روز یک‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرد جامعه اطلاعاتی آمریکا تا اواخر ماه ژانویه (بهمن) از ویروس کرونا صحبتی نکرده و بعد از مطرح کردن نیز آن را ویروسی بی‌خطر خوانده و گفته است خطری انسان‌ها را تهدید نمی‌کند.

سی‌ان‌ان و بیشتر رسانه‌های آمریکا گزارش‌هایی ارائه کرده‌اند که در آن ترامپ با ارائه گزارش روزانه کاخ سفید از شیوع ویروس کرونا در چین و احتمال بالای شیوع جهانی این ویروس سخن گفته است.

همچنین هفته گذشته واشنگتن‌پست گزارشی ارائه کرد که در آن هشدار‌هایی که بار‌ها به ترامپ درباره ویروس کووید-۱۹ در بیش از ده مورد از گزارش‌های روزانه‌اش در ماه‌ها ژانویه و فوریه (بهمن و اسفند) داده شده را بررسی می‌کرد.

اما رئیس‌جمهور آمریکا روز یک‌شنبه با بیان آنکه جامعه اطلاعاتی آمریکا در روز‌های آتی بیانیه‌ای صادرخواهد کرد، افزود: «در ۲۳ ژانویه (۴ اسفند) برای اولین بار به من گفتند ویروس کرونا وجود دارد و ممکن است در آمریکا نیز شیوع پیدا کند، اما به نظر واقعی نمی‌آمد. به عبارتی آن‌ها گفتند «باید کاری انجام دهیم»، اما این صحبت کوتاهی بیش نبود.»

سخنگوی دفتر اطلاعات ملی به خبرنگاران گفت هفته گذشته جامعه اطلاعاتی آمریکا اجازه دسترسی عموم به بخشی از اطلاعاتی را داد که نشان می‌داد چه زمانی رای اولین بار با رئیس‌جمهور درباره ویروس کرونا صحبت شده است.

او در ادامه بیان کرد صحبت‌های ترامپ درست است و با او اولین بار در تاریخ ۲۳ ژانویه (۴ اسفند) از کرونا صحبت شده و به او گفته‌اند این ویروس خطرناک نیست.»

البته ترامپ در ادعای خود می‌گوید دراین تاریخ به او گفته شده احتمال دارد ویروس کرونا در آمریکا شیوع پیدا کند در حالی که اولین مورد ابتلای به این ویروس سه روز قبل از آن گزارش شده بود.

همچنین گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند در تاریخ ۱۸ ژانویه (۲۹ بهمن)، الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در گفت‌وگویی تلفنی، از تهدید ویروس کرونا برای آمریکا با دونالد ترامپ صحبت کرده است.

ترامپ با آنکه ادعا تأخیر در گزارش درباره ویروس کرونا را مطرح می‌کرد صحبتی از دلیل تأخیر در عملکردش در ماه‌های بعد از این تاریخ، و کوچک جلوه دادن ویروس کووید-۱۹، به میان نیاورد.

او همچنین در پیام توئیتری خود به اشتباه نوشت افرادی که از چین به آمریکا رفته‌اند به خوبی غربالگری شده‌اند در حالیکه در فرودگاه هیچگونه تستی انجام نمی‌گرفته است.

تاکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۳,۵۸۱,۸۷۰ نفر گزارش شده و آمریکا با ۱,۱۸۸,۴۲۱ مورد مبتلا و ۲۹۹ مورد جدید از روز گذشته بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان را دارد. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.