سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربه‌های کرونا بر حوزه فرهنگ و هنر استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان در جریان کرونا لطمه‌های زیادی خورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان در جریان محدودیت‌های ناشی از کرونا  به واسطه بنیه‌ی ضعیف مالی  بیش از سایر بخش ها، لطمه دیده است.

او تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر لطمات زیادی از محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا دیده و لازم است در این زمینه فعالان و موثران این حوزه تلاش مضاعفی انجام دهند.

او افزود: در چنین شرایطی وجود نهاد‌هایی مانند خانه هنرمندان و خانه مطبوعات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی می‌تواند اثرگذار باشد، زیرا این مراکز واسط بین دولت و جامعه فرهنگی و هنری هستند و می‌توانند فعالانه و به صورت پیوسته خواسته ها، مطالبات و انتظارات دو طرف را منتقل نمایند.

علیزاده بیان کرد: جایگاه خانه هنرمندان، خانه مطبوعات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی به عنوان تشکل صنفی، جایگاه موثری است و هر کدام در یک بخش می‌توانند برنامه ریزی و اقدام نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شورای عالی خانه هنرمندان می‌تواند در این شرایط، فعال‌تر وارد عمل شوند، رایزنی‌های مستمر خانه هنرمندان به واسطه نمایندگی جامعه فرهنگی و هنری، اهمیت به سزایی دارد.

او بر شناسایی هنرمندان متضرر شده، نوع نیاز و نوع حمایت از آن‌ها در این خصوص تاکید کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.