به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی نجفی مدیرکل
راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران
رانش زمین را یکی از چالشهای اصلی پیش روی ایمن سازی راههای این استان اعلام کرد و گفت: در دو ماهه اخیر به دلیل شدت بارش باران زمستانی و بهاری، حجم رانش زمین نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته چندین برابر افزایش یافته است.
او دلیل اصلی ازدیاد رانش زمین در محورهای اصلی استان را عدم اجرای طرح لق گیری کوههای اطراف محورها ناشی از عدم صدور مجوز از سوی منابع طبیعی بیان کرد و افزود: در دو سال گذشته به دلیل عدم صدور مجوز از سوی منابع طبیعی استان کار لق گیری کوهها و دیوارهای خاکی حاشیه جادههای اصلی و روستایی متوقف شده است.
نجفی ادامه داد: در دو ماهه اخیر بیش از ۳۰۰ نقطه از جادههای کوهستانی مازندران دچار رانش و سیل بردگی شد و بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بر جادههای این استان خسارت وارد کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: در سال جاری این اداره کل طرح لق گیری سنگهای معلق کوههای حاشیه جادههای اصلی را برای افزایش سطح ایمنی در دستور کار خود قرار داده است.
نجفی نقاط رانشی و خسارتی استان از ابتدای سال تاکنون را محورهای شریانی کندوان، هراز، سوادکوه و همچنین محورهای اصلی گلوگاه - دامغان، ساری -کیاسر، بلده - هراز و راههای روستایی شهرستانهای ساری، بابل، نوشهر، نور، تنکابن، بهشهر و آمل اعلام کرد.
انتهای پیام /س