سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه ۲۰ میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال ۸۰۰ مددجو

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: نزدیک به۲۰ میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال ۸۰۰ مددجو هزینه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدمحمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: حمایت‌های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی با هدف ایجاد بستر‌های لازم جهت ثبات و پایداری اشتغال‌های ایجاد شده، از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: یکی از شیوه‌ها و راه‌های حفظ و پایداری اشتغال ایجادشده ارائه بسته‌های کمکی و تشویقی بوده که در این زمینه بهزیستی با تأمین بخش عمده با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد ریال تسهیلات بیمه کارفرمایی پرداخت کرده است.

این مقام مسئول درخصوص به کار گیری افراد دارای معلولیت توسط بخش خصوصی خاطر نشان کرد: در صورت به کار گیری افراد دارای معلولیت کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت شاغل تا ۵ سال قابل پرداخت است که در سال گذشته مبلغ نزدیک به ۳ میلیارد ریال به ۳۵ نفر از این افراد پرداخت شده است.

او میزان شدت معلولیت فرد دارای معلولیت جویای کار را برای تعیین میزان کمک هزینه ارتقای کارایی مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر بر اساس طبقه­‌بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت و تغییرات آن در کمیسیون پزشکی- توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت و کمیته تخصصی توانبخشی حرفه­‌ای و اشتغال افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی انجام می­‌شود.

محمدی یادآورشد: کارفرمایان به منظور بهره‌مندی از این کمک هزینه باید در ابتدا به عنوان متقاضی به کارگیری فرد دارای معلولیت، در سامانه اشتغال سازمان بهزیستی و بانک اطلاعاتی کارفرمایان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند. همچنین باید با افراد معلول جویای کار حداقل قرارداد به کارگیری یکساله منعقد کرده و حقوق و دستمزد این افراد را براساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوطه پرداخت کنند.

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: در راستای حمایت‌ها برای ایجاد اشتغال تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود و در صورتی که کارفرما در مجموعه خود از افراد معلول استفاده کند برای به‌کارگیری هر شخص معلول ۵ تا ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.