سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرریز پنج سد استان کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرریز شدن پنج سد استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کامران خرَم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، گفت: سد قشلاق با ۲۱۵ میلیون مترمکعب حجم در مرحله سرریز قرار دارد و هم اکنون در حدود ۱۳ مترسرریز دارد.

او با اشاره به اینکه ورودی سد قشلاق ۱۴ مترمکعب و خروجی آن نیز ۱۳ مترمکعب سرریز دارد، افزود: ورودی امسال به سد قشلاق ۹۵ میلیون مترمکعب بوده که درمدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر سد قشلاق سد‌های گاران، بانه، سد سورال و تالاب زریوار در مرحله سرریز قرار دارند.

او یادآور شد: در حال حاضر کل سد‌های استان ۱۴ سد است که از این تعداد پنج سد یاد شده سرریز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به حجم سایر سد‌های سرریز استان اشاره کرد و گفت: سد بانه ۴.۲ میلیون مترمکعب، سد گاران ۸۵ میلیون مترمکعب، سد سورال ۱۱.۴۲ میلیون مترمکعب و سد زریوار نیز ۶۵ میلیون مترمکعب حجم دارند.

او عنوان کرد: سد قشلاق استان ۲۴۰ هکتار از زمین‌های بخش کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد که از شبکه زهکشی و آبیاری سد و رودخانه قشلاق رهاسازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه سد قشلاق آب شرب شهرستان سنندج را تامین می‌کند، اعلام کرد: در مواقع اضطرار از سد آزاد آب به سد قشلاق منتقل می‌شود و خط انتقال آن توسط آب و فاضلاب استان در حال انجام است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.