سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۸۴۰ زندانی در خراسان رضوی با عفو رهبری

با فرمان عفو رهبر معظم انقلاب ۸۴۰ زندانی طی روز‌های پایانی اسفند ۹۸ و فروردین ماه امسال از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: مطابق بخشنامه ابلاغی همه محکومان به جز افراد سابقه دار و مرتکبان جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه مشمول عفو رهبر انقلاب شده اند.

علی عبدی مدیر زندان مرکزی مشهد گفت: در روز‌های پایانی سال ۹۸ و روز‌های آغازین سال ۹۹ با عفو رهبر معظم انقلاب ۴۲۹ نفر از زندانیان زندان مرکزی مشهد به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

او با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری به ویژه در زندان مرکزی مشهد افزود: این آمار اعلام شده مربوط به مشمولان عفو رهبری و تنها در فروردین ماه بوده و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

مدیر زندان مرکزی مشهد ادامه داد: علاوه بر تعداد اعلام شده درهمین مدت نیز ۱۹۷ زندانی دیگر با اعمال آزادی مشروط از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

عبدی بیان کرد: فرآیند بررسی پرونده‌های زندانیان از پارسال تا کنون همچنان تداوم داشته و در جریان این بررسی‌ها در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ تعداد ۵۸۸ نفر از زندانیان نیز با اعطای مرخصی پایان حبس از یک روز تا ۶ ماه، به جمع دیگر زندانیان آزاد شده پیوسته اند.

بر اساس اعلام مسئولان قضایی خراسان رضوی شمار زندانیان این استان با کاهش در طول سال‌های گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است.
 
انتهای پیام // م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.