سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۲۵ جلسه ستاد پیشگیری مقابله با کرونا ویروس

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری ۲۵ جلسه برنامه ریزی تهیه و توزیع ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آهنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص عملکرد های معاونت غذا و دارو بیرجند در جهت مقابله و پیشگیری کورنا ویروس گفت:  تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین برگزاری بیش از ۲۵ جلسه برنامه ریزی تهیه و توزیع ستاد پیشگیری و مقابله با این ویروس و حضور اعضای کمیته کرونا و کادر اجرایی معاونت از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ شب در محل کار (در ایام تعطیل و غیر تعطیل) به منظور نیاز‌های و پاسخگویی به مراجعین مردم از جمله این اقدامات بوده است.

او با اشاره به هماهنگی فوری با شرکت تیزپاک خراسان جهت توزیع مایع سفید کننده در سطح داروخانه ها، افزود:تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت به ابزار اندازه گیری متانول در الکل (خرید دستگاه Gc)، زمایش بالغ بر ۱۰ فقره محلول و ژل ضدعفونی عرضه شده در سطح بازار توسط آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی و راه اندازی انبار دارویی معاونت با توجه به کمبود فضای انبار مورد نیاز اقلام کرونا در مرکز معاونت غذا و دارو را از دیگر این موارد دانست.

آهنی ادامه داد: برگزاری جلسه فوری با شرکت‌های توزیع و پخش دارویی استان به منظور تامین دارو‌های مورد نیاز و همچنین محلول ضدعفونی کننده دست و صدور مجوز تولید اتانول برای یک واحد تولیدی،برگزاری دو جلسه با انجمن صنایع غذایی -استان در خصوص نحوه استفاده از ظرفیت‌های موجود در صورت ضرورت در سطح استان را از جمله دیگر این موارد دانست.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به برقراری سهمیه روزانه یک لیوان شیر جهت کادر درمانی بیمارستان ولیعصر بیرجند و همکاران معاونت غذا و دارو با انجمن غذایی استان بیان کرد: دو جلسه توجیهی و هماهنگی با تولید کنندگان ماسک لباس کاورال و گان در استان برگزار شد.

او از آماده سازی آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو برای تولید محصولات ضد عفونی کننده به منظور تامین نیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و عنوان کرد:  ۱۰ هزار لیتر الکل در سه روز اول خرید و ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده دست در محل آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی با همکاری دانشکده داروسازی به منظور تولید و تامین نیاز مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان تولید شد.

آهنی با بیان تهیه و تامین و توزیع بیش از یک میلیون عدد ماسک سه لایه در سطح استان، تصریح کرد: تولید حدود ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست توسط شرکت تیزپاک خراسان درقالب ۳۰۰ هزار عدد بطری در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

صدور مجوز برای  ۴ مورد تقاضای تولید محلول ضدعفونی سطوح و ابزار آلات 

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۱۲ مورد تقاضای تولید محلول ضد عفونی کننده سطوح در استان، برای ۴ مورد مجوز تولید محلول ضدعفونی سطوح و ابزار آلات صادر شده است.

او با بیان اینکه در استان ۲۰۰متقاضی برای تولید ماسک وجود داشته است، افزود: از این تعداد برای ۱۷ واحد مجوز صادر شده است (بیرجند ۸ _نهبندان ۲_ زیر کوه ۱_خوسف۲_ قاین ۲ طبس ۲) که دارای ظرفیت تولیدی روزانه بیش از ۳۵ هزار عدد ماسک هستند.

آهنی بیان کرد:تهیه بالغ بر ۶۱۵ هزار ماسک سه لایه برای مراکز درمانی بهداشتی،تهیه بالغ بر ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه با حمایت استانداری،تهیه و توزیع بالغ بر ۳۰ هزار عدد ماسک n۹۵ برای مراکز درمانی و بهداشتی،پیگیری اخذ سهمیه ماسک و دستکش مورد نیاز استان از وزارت بهداشت نیز از دیگر اقدامات در جهت مقابله و پیشگیری کورنا ویروس در استان بوده است.

معاونت عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امروز ۱۷۰ هزار ماسک  برای تامین نیاز مردم در داروخانه های استان توزیع شد.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.