سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

افزایش ۳۰ درصدی درآمد‌های شهرداری تهران با تصویب لایحه محرک اقتصادی

هاشمی گفت: پیش بینی ما این است با تصویب لایحه محرک اقتصادی، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: صبح‌ امروز جلسه هم اندیشی در شورای شهر تهران برگزار شد و در این جلسه لایحه شهردار تهران برای تحرک اقتصادی با توجه به شرایط بحرانی کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با شروع شدن صحن علنی در خدمت سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم که گزارش عملکرد یک ساله‌ای ارائه کرد و در این گزارش به موضوعات و دستاورد‌های پلیس در یک سال گذشته اشاره شد و در کنار آن خواسته‌هایی مطرح شد.

هاشمی ادامه داد: پس از ارائه گزارش از سوی رئیس پلیس تهران بررسی لایحه تحرک اقتصادی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت که این لایحه ۱۴ ماده داشت و در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصویب شد.

او با اشاره به اینکه لایحه تحرک اقتصادی دارای ۳ بخش است، بیان کرد: یکی از بخش‌های لایحه مربوط به خوش حسابی بود که افراد بدهکار و آن دسته از کسانی که باید به شهرداری پول بدهند برای پرداخت بدهی خود ترغیب شوند و از دیگر بخش‌های لایحه می‌توان به کمک مومنانه و کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: اعضای شورا مانع پیاده راه فروشی شهرداری شدند


هاشمی تأکید کرد: تمام موارد در حوزه ساختمان با گذر از بخش قانونی آن که همان ماده ۵ است انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: به دلیل توافقات قبلی و مجوز‌های غیر قانونی شهر منظر شهری به شکل دندان موشی شده است که همین امر موجب شد در بین مناطق معابری که خط آسمان آن باید اصلاح شود، کمیسیون ماده ۵ باید بررسی کند تا بتواند خط آسمان را اصلاح شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شهرداری تهران از افزایش درآمد‌های خود در لایحه تحرک اقتصادی چه رقمی است، گفت: با توجه به تصویب لایحه محرک اقتصادی سرعت عمل در کار‌ها افزایش پیدا می کند و تصور این است که نزدیک به ۳۰ درصد درآمد‌ها زودتر در اختیار شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.