سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رنجبرزاده در نطق میان دستور:

قدرت دفاعی کشور تبدیل به منشور عزت و عظمت جهان اسلام شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سپاه مقتدر کشورمان باوجود تمام تحریم‌ها و تنگنا‌ها و در شرایط مقابله با ویروس کووید ۱۹، ماهواره نور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد که باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز شورا‌ها گفت: در بحث شورا‌ها تأکید دارم آنچه در قانون اساسی برای واگذاری بیشتر به شورا‌ها آمده عمل شود تا مجلس شورای اسلامی نیز در سطحی بالاتر نظارت و قانونگذاری کند.

او گفت: اعتقاد داریم بخشی از پیشرفت و توسعه کشور مدیون این عزیزان است که باید حقوق حقه آن‌ها رعایت شود و همه در جهت تقویت این قشر عزیز گام‌های مؤثری برداریم.

رنجبرزاده در ادامه با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مطهری، عنوان کرد: ایشان به عنوان یک استوانه هدایتگر ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی بودند که امروز نیز جوانان از آثار و برکات ایشان همچنان بهره مند می‌شوند.

او تأکید کرد: راهی جز این نیست که باید به این قشر عظیم توجه ویژه شود و اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند، اگر تمایل داریم بتوانیم هزینه‌های ناهنجاری‌ها را کم کنیم و اگر به دنبال اصلاحات حوزه اجتماعی و فرهنگی و تقویت جبهه اقتصادی هستیم، باید معلم را در اولویت قرار دهیم.

رنجبرزاده افزود: در حال حاضر جایگاه وزارتخانه‌های آموزش و و پرورش و علوم در ردیف بالای دهم قرار دارد که باید به ردیف‌های سوم و چهارم ارتقا پیدا کند و باید این نکته را درک کنیم که راه ثروت، توجه به قشر معلم و استاد است که متأسفانه تا کنون مورد غفلت واقع شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: امروز افتخار داریم با وجود همه تحریم ها، تهدید‌ها و تنگنا‌ها توانسته ایم در شرایطی که همه سر در گریبان مبارزه با ویروس کووید ۱۹ هستند، ماهواره اطلاعاتی و نظامی را به فضا پرتاب کنیم که ما ملت ایران به این پیروزی افتخار کرده و از همه دست اندرکاران به خصوص از سپاه مقتدر تشکر می‌کنیم که این حرکت را مرهمی بر آلام مردم ناشی از تحریم‌ها کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این اقدام سپاه مُهری بر افول قدرت‌های دیگر و افزایش قدرت ایران بود و جمهوری اسلامی امروز پرچمدار مبارزه با آمریکا شده و راه عزت این کشور آن است که این ویروس منحوس ناخوانده آمریکایی در منطقه که بسیار جدی‌تر و مخرب‌تر از کووید ۱۹ بوده و جهان بشریت را تحت الشعاع خود قرار داده را از منطقه بیرون براند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: جا دارد از همه دست اندرکاران عرصه سلامت کشور و به ویژه مردم عزیزی که دست به دست یکدیگر داده اند، پزشکان فرهیخته و همه مردم که با هم افزایی و همسویی جهت مقابله با این ویروس در جبهه واحدی قرار گرفته و افتخاری برای کشور بودند تشکر کنم که نام جدیدی از جمهوری اسلامی ثبت شد و اکنون پیشتازتر از کشور‌های غربی و آمریکایی در این مسیر در حال حرکت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.