سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار دامغان خبر داد؛

احداث سازه‌های آبخیزداری در سد دامغان

علی‌اصغر مجد گفت: بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب سازه‌های آبخیزداری شامل بند‌های سنگ و ملات و گابیون در حوزه سد دامغان احداث‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان در حاشیه بازدید از سد شهید شاهچراغی دامغان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب سازه‌های آبخیزداری شامل بند‌های سنگ و ملات و گابیون در حوزه سد احداث‌شده است، گفت: این طرح‌ها نقش بسزایی در مهار سیلاب و جلوگیری از تخریب خاک ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را در پی داشته است، افزود: برخی از این پروژه‌ها که طی سنوات قبل احداث شدند عملکرد و تأثیر خود را در بارندگی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است که تا چه حد توانسته در پیشگیری از بحران سیل مؤثر باشند.

فرماندار دامغان با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی ضمن حفظ آب‌وخاک و پوشش گیاهی تأثیر زیادی در جلوگیری از ورود رسوبات به دریاچه سد داشته است، ابراز داشت: باید به این نکته نیز اذعان کرد که این طرح‌ها باعث افزایش میزان آبگیری و عمر مفید سد خواهد شد.

مجد با بیان اینکه ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار مساحت اراضی ملی شهرستان دامغان در حوزه‌های آبخیز واقع‌شده است، تصریح کرد: از این وسعت ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار در حوزه آبخیز سد دامغان و مابقی آن حوزه‌های کویر مرکزی و کویر حاج علی‌قلی قرار دارد.

او افزود: با توجه به نقش و تأثیرت مثبت پروژه‌های احداث بند‌های سنگ و ملات انجام‌گرفته طی سنوات قبل نحوه اجرای پروژه‌های زیر حوزه آستانه نیز می‌بایست مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد تا در آینده بتوان از این طرح‌ها به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.