سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایتخت کتاب در کرمان

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان گفت: طرح پایتخت کتاب با محوریت شهرداری در کرمان برگزار و این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمد‌رضا علیزاده، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه کتاب مظلومیت خاص خود در جامعه را دارد و آنچنان که باید به این دوست خوب توجه نشده است گفت: باید بستری را فراهم کرد که مردم بیشتر از کتاب استقبال کنند و مورد غفلت قرار نگیرد.

او با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و اقداماتی هم در حال انجام است افزود: وزارت ارشاد در چهار سال گذشته یکسری برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تدوین کرده که مهمترین آن انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است که هر ساله این طرح اجرایی و در نهایت پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود.

علیزاده از اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در استان کرمان با عنایت استاندار کرمان و همچنین نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بر عهده دارند طرح کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان با بیان اینکه این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است گفت: طرح کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران با چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ است و با محوریت شهرداری و شورای شهر اجرایی می‌شود.

علیزاده بیان کرد: طی پارسال نیز در بحث انتخاب پایتخت کتاب ایران در کشور وضعیت خوبی داشتیم و دو شهر رفسنجان و بم با همت شهرداران و مجموعه‌های فرهنگی آن‌ها به مرحله نهایی راه یافتند و از ۱۷۵ شهر شرکت‌کننده در این طرح در جمع پنج شهر نهایی بودند که جای تبریک دارد.

او با بیان اینکه این طرح تا آذر‌ماه و دی‌ماه ادامه دارد و برای سال آینده پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد گفت: جشنواره‌های روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران نیز یکی دیگر از طرح‌های ترویج کتابخوانی است.

علیزاده با اشاره به اینکه استان کرمان سال گذشته مقام اول را از جهت تعداد روستا‌های شرکت کننده در طرح جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران داشت افزود: یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک است که در استان کرمان به‌خوبی پیگیری شده است.

او اظهار داشت: پنجشنبه‌های کتابخوانی نیز طرح و ایده استاندار کرمان است که هر صبح پنجشنبه در استانداری کرمان به‌مدت نیم ساعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.