سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمام تاریخی یعقوبیه اردبیل امسال به بهره برداری می‌رسد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: عملیات مرمت حمام تاریخی یعقوبیه در حال حاضر۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از حمام تاریخی یعقوبیه اردبیل گفت: عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی یعقوبیه در حال حاضر بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی خود را طی می‌کند.

او با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه افزود: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی این مکان تاریخی با کاربری حمام سنتی و رستوران از این مکان تاریخی بهره‌برداری می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده است که با مشارکت ۵۰ درصدی میراث فرهنگی شاهد اجرای این پروژه هستیم.

شایقی گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده مرمت این بنای تاریخی امسال به اتمام رسیده و در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و راه‌اندازی آن خواهیم بود.

او بیان کرد: حمام تاریخی یعقوبیه متعلق به دوره قاجار بوده که در یکم مهرماه سال ۸۲ به شماره ۱۰۳۴۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حمام تاریخی یعقوبیه با دو ورودی در بخش زنانه و مردانه و مساحت تقریبی ۳۰۸ مترمربع در شهر اردبیل، خیابان دستغیب، محله یعقوبیه، روبه‌روی پل یعقوبیه واقع شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.