سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۵۳۰ تن گل محمدی از باغات استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گل‎‌محمدی از گلستان‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رضا زارعی سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۳۰۴ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۲۲۲ هکتار آن بارور بوده و ۸۲ هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده است. همچنین ۲۸۰ هکتار از گلستان‌های استان آبی بوده و مابقی دیم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود امسال ۵۳۰ تن گل‌محمدی تَر در باغات استان تولید شود.

او با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان بجز دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب باغات گل محمدی داریم، گفت: بیشترین باغات گل محمدی استان در دو شهرستان کنگاور و هرسین به ترتیب با ۱۴۵ و ۶۳ هکتار قرار دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغات استان از هفته اول اردیبهشت، گفت: برداشت گل محمدی در استان تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

او در ادامه اشاره‌ای هم به وجود مراکز فرآوری گل محمدی در استان داشت و گفت: در استان کرمانشاه سه مرکز فرآوری گل‌محمدی فعال است که یک واحد آن در شهرستان هرسین و دو واحد دیگر در شهرستان کرمانشاه قرار دارند و این واحد‌ها ظرفیت تولید ۲۰۶۷ تن گلاب را دارند.

زارعی افزود: گل محمدی به صورت تازه، خشک، غنچه خشک، گلاب و اسانس عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه استان برای توسعه گلستان‌های گل محمدی داشت و گفت: امسال برای ایجاد ۲۰۰ هکتار باغ گل محمدی در استان برنامه ریزی کرده‌ایم.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.