سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

در ماه رمضان، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از تشدید نظارت‌ها بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

او افزود: این نظارت‌ها از ششم اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد از سوی تیم‌های بازرسین بهداشت محیط استان انجام می‌شود.

جزایری با اشاره به انجام ۱۸۵ بازرسی از سوی بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، به صورت شبانه روزی اضافه کرد: در همین مدت ۱۸ تیم بازرسی دو نفره ثابت و سیار در سطح چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

او ادامه داد: نظارت بر سامانه‌های آبرسانی اعم از کلرسنجی و نمونه برداری آب و کنترل کیفی مواد غذایی شامل نمونه برداری، سنجش بار میکروبی سطوح و سنجش پرکسید روغن به ویژه در مراکز حساس از دیگر اقدامات صورت گرفته هستند.

جزایری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری ایمن توسط متصدی و مشتریان اصناف تأکید کرد و گفت: تحویل مواد غذایی پخته شده در رستوران‌ها درون ظروف یکبار مصرف گیاهی به صورت برون بر از دیگر موارد مورد تأکید در بازرسی‌ها تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بود.

او افزود: نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا ظروف یکبار مصرف نازک و به رنگ روشن و شفاف باشد بنابراین واحد‌های تهیه و توزیع آش و حلیم باید این مواد غذایی را در ظرف یکبار مصرف مناسب و ترجیحا بر پایه گیاهی و آلومینیومی به مشتری ارائه نمایند.

جزایری بر عدم برگزاری مراسم افطاری و سحردهی به صورت تجمعی تا اطلاع ثانوی تأکید و اضافه کرد: خرید زولبیا و بامیه باید صرفاً از شیرینی فروشی‌های مجاز انجام شود.

او ادامه داد: زولبیا و بامیه مناسب دارای رنگ شفاف و بدون ذرات سوختگی و فاقد رنگ‌های غیر مجاز است و حتما باید دارای جعبه‌های مشخص و دارای شناسه نظارت باشد.

جزایری گفت: تهیه آش، حلیم و خرما باید از مراکز معتبر و بهداشتی صورت گیرد و از خرید خرمای روباز و فاقد بسته بندی خودداری شود.

او با اشاره به اینکه مواد غذایی پخته شده بیش از دو ساعت نباید در دمای محیط نگهداری شوند افزود: سالم‌سازی سبزی و میوه موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

جزایری با تأکید بر اینکه با متصدیان متخلف در چهارمحال و بختیاری برخورد قضایی صورت گرفت اضافه کرد: تیم‌های بازرسی استان در روز‌های عادی و تعطیل از ساعت هشت صبح تا بعد از افطار به صورت فعال و از افطار تا ساعت هشت صبح به صورت آنکال آماده خدمت‌رسانی در امر نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه رمضان هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.