سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

طرح کلید به کلید کامیون‌ها تا یک ماه آینده اجرا می‌شود

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری گفت: مقرر شد تا طرح کلید به کلید نوسازی کامیون‌ها در ناوگان حمل ونقل عمومی را ظرف مدت یک ماه آینده تشدید کند.

صدر الله بمانا مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از کامیون‌ها، ۸۳ درصد از مینی بوس‌ها و ناوگان حمل ونقل فرسوده هستند، گفت: استفاده از این ناوگان‌ها علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری باعث رشد مصرف سوخت و کاهش ایمنی می‌شود.

او ادامه داد: رانندگان با استفاده از این خودرو‌های فرسوده علاوه بر آنکه آلودگی هوا را افزایش می‌دهد مشکلات بسیار زیادی را برای بخش حمل ونقلی کشور ایجاد می‌کند.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان  با اشاره به اجرای ۲ طرح در نوسازی ناوگان‌های فرسوده در حوزه حمل ونقل گفت: یکی از این طرح‌ها کلید به کلید است که در آن طرح قرار است اتوبوس، مینی بوس، کامیون، کشنده نوسازی شود و منابع اولیه آن تامین شده و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سعی خواهیم کرد این طرح را ظرف یک ماه آینده با شدت بیشتری شروع می‌شود.

بمانا اظهار کرد: کارخانجات تولید کننده سعی خواهند کرد در یک ماه آینده با شدت بیشتری تولیدات خود در حوزه مینی بوس، کامیون، کامیونت، اتوبوس را افزایش دهند و این اقدام از طریق اطلاع رسانی به عموم مردم و مالکان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه وسائل نقلیه در داخل کشور به ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی ۱۰۰ درصد تولید داخل نیست، گفت: بخشی از قطعات این ناوگان‌ها  وارداتی است، اما تمامی این قطعات با استفاده از تولید کنندگان داخلی و در کارخانجات کشور ساخته می‌شود.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در طرح ریاست جمهوری و طرح کلید به کلید  شاخص قیمت را تعیین میکند و، اما تاکنون نامه نگاری‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از افزایش قیمت را انجام داده ایم.

بمانا با اشاره به اینکه در طرح کلید به کلید ۵۰ درصد از هزینه توسط دولت تامین و به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود افزود: ۳۰ درصد از این هزینه به صورت تسهیلاتو با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و تنها ۲۰ درصد مربوط به آورده متقاضیان و مالکان است.

او یادآور شد: یارانه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده واز سوی دولت پرداخت می‌شوداز محل صرفه جویی سوخت است و با توجه به آنکه در طرح نوسازی کامیون یک خودروی فرسوده خارج و یک خودروی نو تحویل داده می‌شود که خود باعث صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف سوخت می‌شود و این هزینه‌ها توسط وزارت نفت تامین منابع می‌شود.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در امر نوسازی ناوگان  بیان کرد: این طرح نقش موثری در نوسازی ناوگان فرسوده به ویژه دربخش حمل ونقل عمومی دارد که این باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی  و کاهش آلودگی هوا هم دارد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
عباس
۱۳:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام کشنده فرسوده از سال ۵۴ داریم .این کشنده خودتون دارید میگیدفرسوده .اگه فرسوده نبود که می رفتیم بندرها فعالیت میکردیم براچی باید ۳دوره معاینه فنی داشته باشه .اصلا ماشین فرسوده اجازه ورود به معاینه فنی نمیدند
مصطفی نیری
۱۳:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من بنز کشنده مدل 1353دارم آیا میتوانم بدون پرداخت پول در طرح کلید به کلید اقدام نمایم متشکرم ولی اگر طرح اجرا شود بخدا همکارانم دوباره نفس تازه ای میگیرند خداقوت رانندگان بی ادعای کامیون ایرانی دم همه شما گرم خدا یاردان باشد
غلام رضا
۱۷:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید کشنده فرسوده داریم از اول سند اول بوده به علت فرسودگی و خرابی و نداشتن بودجه کشنده ما ازسال ۹۵ خوابیده و فعالیت نداشته .لذا خواهشمند است .مساعدت کنید
مجید
۱۴:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشی آقای بمانااینک ناوگان بروز شود اقدام خوبیست ولی آن دست رانندگانی که بی یست سال زحمت کشیده وحال دارای یک پیچ کامیون بدلیل این مشکلات نجومی قیمت نیستند و باید هر روز زیر منت مالکان باشند چ کاری انجام می دهیند که آن دست از رانندگان بچشکلی می توانند صاحب ماشین شوند (خداوکیلی فکری برای رانندگانی اندوختی کمی دارند بکنید که با شرایتی آسان بتوانند ماشین دار شوند که بعد از سالها زحمت کشیدن شرمند خانوادشان نشوند تشکر از مسعولان زحمتکش)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا رب سر بگیره ما که خانه نشین درد گرونی شدیم
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلان همچین چیزی امکان نداره
جواد
۱۰:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت نمیتونه یک دوچرخه هم از رده خارج کنه.مگه شوخی بازیه این کارا
هادی
۰۵:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر بار گفته امانه عملی شده ونه مردی پیداشده اجراش کنه مرد فقد احمدی نژاد بود که هر حرفی میزد عمل میکرد اگه عملیش کنید پای دلالها از ماشین سنگین هم بریده میشه قیمتش پاینین میاد و ما رانندها رو از گرانی نجات میده
مهدی
۲۳:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نوسازی با کامیونت و مینی بوس شیلر و هیوندا، کامیون وکمپرسی بنز19×24 و کشنده فوتون و سیتراک همه مونتاژ داخل. اجرا بشه خوبه
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
راننده ماشین سنگین پولشون کجاست چرا پول ندارن؟؟؟ چون تو ایران کرایه واقعی به صاحبان ناوگان سنگین نمیدن کل کرایه تو جیب دولت پایانه و دلالها میره &&& الان یارو راننده از کجا پول بیاره ماشین نو بگیره هاها ها&&&& مگر کسانی که خلاف کارمند قاچاق میکنند اونم عده ی کمی که سه میلیارد میدن ولوو هشتاد میلیونی
علی
۲۲:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا وکیلی یه لاستیک این کامیونای فرسوده میارزه به صد تا از این چینیا مثل کاویان
حیدری
۲۰:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
در مورد کشندها میگم مشخصا بفرمایید چه نوع ماشینیه کشنده اروپای هستش یا اینکه از بنجلهای چینی بازهم به مردم بد بخت میدین میشه گفت اینها قاتلن وبلای جون راننده
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اوضاع کامیون کشنده ها خوب نیست همه فرسوده
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا ماشینهای اتحادیه اروپا را وارد کنید وبه مردم بدین نه اینکه هوو دنگفنگ وچینی.....متشکریم
Fariborz
۱۷:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه تورو خدا بی خیال طرح بشین یه لقمه نان با بدبختی و زحمت داریم در میاریم ،مارو از کار کردن نندازین بخدا الانشم هنوز قسط وامی که برا خرید همین کامیون فرسوده آوردیم ،توش موندیم،نکنید شما کی یه کار درست انجام دادین؟
چرا چند سال پیش این کارو نکردید ؟
الان که قیمت ها رفته بالا دنبال منفعت خودتان هستین،سر راننده بدبخت گل نمالید،بیمه اجباری منو کردید ۷۷۰هزار تومان چرا به این یارانه ندادین ،تورو خدا طرح نمیخوام همین فرسوده رو از ما نگیرد بخدا زندگی برا ما سخته کرایه خونه یه طرف هرسال باید برا اضافه کردن رهن خونه وام بگیرم ،خرجو خوراکم بماند
سارا
۱۲:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاری به شما نداره تا خودت کلیدتو تحویل ندی کسی ازت نمی گیره
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا من که باور نمی کنم سایپا دیزلی که در شش ماه گذشته یه ماشین کشنده تولید نکرده چه طور می خواد این همه ماشین تولید کنه .اصلا با عقل جور نمیاد .
دارن راننده ه ارو دل خوش می کنن .
مجید
۱۴:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واویلا لیلی دوباره میخوان یسری دیگرو بدبخت کنند
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون تشکر تشکر تشکر
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه راست باشه نذری میدم دعاتون میکنم
سید هادی
۱۱:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیست درصد یه ماشین چهار میلیاردی میشه ۸۰۰ میلیون !!!!!
کسی که لیلاند یا دیزل جنگی داره ، ماشینش شصت - هفتاد میلیون پولشه ، چطور مبخاد ۷۴۰ میلیون دیگش رو جور کنه ؟؟؟
حالا اگه جور کرد چطور مبخاد تو این رکود کار و بار قسط بده ؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمانی که واردات آزاد بشه قیمت فعلی ماشین سنگین به یک چهارم میرسه پس با یک میلیارد ماشین نو میدن
اکبرچرا
۰۹:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا این طرح برای خودرو های سواری اجرا نمی شود
مقصود
۰۸:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که این خودرو فرسوده را به زور خریدم 20درصدم کجا بود بدم سرمایه دارها قیمت ماشین ها فرسوده را می برن بالا از مردم کم درآمد می خرم می دن به دولت وصفرشو می گیرند بعد سه برابر تو بازار می فروشند
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا کامیون بی کیفیت وارد نکنین
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه راست باشه نذری میدم دعاتون میکنم
احمد
۱۹:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشین چینی میدن
حسن
۲۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره به همین خیال باش نهایتش یه کاویان گیرت میاد بعدش باید دارو ندارت رو بفروشی خرجش کنی که راه بره
شیری
۰۶:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مطمنم که یک گرونی شدید تو رهه ۳۰ساله دارین همین حرفا رامیزنین