سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت مدیریتی هدفمند در جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: محدودیت منابع مالی ایجاب می‌کند تا در بحث حمایت و جبران خسارات وارده به بنگاه‌های اقتصادی، ناشی از کرونا، مدیریتی هدفمند اتخاذ و اولویت بندی موثری انجام بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، بحران ناشی از شیوع کرونا را آزمونی بزرگ برای جوامعی دانست که سلامت، زندگی اجتماعی و شرایط اقتصادی خود را در معرض تهدید دیدند و گفت: شرایط ایران در مواجهه با این بیماری همه‌گیر متفاوت بود، کشوری که پیش از این با تحریم‌ها دست به گریبان بوده است.

او افزود: در ایران به استناد آمارها، در ۹ ماهه سال ۹۸، رشد اقتصادی منفی ۷.۶ درصدی و تورمی بالا را تجربه می‌کرد، این بار خود را در مصاف با چالشی بزرگتر دید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: خوشبختانه جامعه ایرانی به رغم مشکلات موجود، توانست با سربلندی از پیک این بحران عبور کند و در این باب باید، پیشرفت‌های علمی کشور و همبستگی عمیق مردمان این سرزمین را ارج بگذاریم. وجدان کاری، تعهد و ایثار آحاد جامعه برای کمک به عبور از این شرایط، ستودنی بود.

شافعی بیان کرد: دولت در شرایط فعلی با تنگنا‌ها و مضایق بسیاری دست به گریبان است. کاهش بهای نفت، کسری درآمد‌های دولت، افت درآمد‌های مالیاتی و... گواه مشکلات این بخش است. از سوی دیگر، بحران ناشی از شیوع کرونا نیز تا به امروز بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های صنفی فراوانی را در اقصی نقاط کشور متضرر نموده است.
 
او تصریح کرد: باید اذعان کنیم که منابع دولت در حمایت از این کسب و کار‌های خسران ‌دیده محدود است، پس آنچه که در این جهت تخصیص پیدا می‌کند باید به درستی مدیریت و اولویت بندی شود تا اثرات آن را در ترمیم اقتصاد کشور شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: تمامی مولفه‌هایی که برای اولویت دهی به بخش‌های زیان دیده و درگیر بحران، با نظرخواهی از بخش خصوصی احصاء شده، در اختیار مراجع مرتبط قرار گرفته است و از استاندار خراسان رضوی نیز درخواست داریم تا در تخصیص و توزیع کمک‌ها در سطح استان، به این مولفه ها، توجه لازم را داشته باشد.
 

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.