سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح عبور خط لوله نفت گوره-جاسک از عرصه‌های پخش سیلاب اهرم متوقف شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح عبور خط لوله نفت و احداث جاده بر روی عرصه‌های پخش سیلاب در اهرم متوقف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رحیم خادمی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در دو نشست با متولیان طرح و مسئولان نفت، موارد را برای آنان تشریح، و مسیر جدید را تعیین کردیم و حالا عملیات احداث جاده‌ای که بر روی آبخوان اهرم و به منظور عبور خط لوله نفت گوره-جاسک در حال ساخت بود، متوقف شده است. همچنین قرار شده تا تمام خسارت‌های وارد شده با نظارت مرکز تحقیقات جبران شود.

او ادامه داد: مسیر جدید اعلامی به وزارت نفت در کنار خط اتیلن واقع در بالادست و قسمت شرقی آبخوان تعیین شده که خط لوله از آنجا عبور خواهد کرد که این مسیر جدید صورتجلسه شده است. نکته بعد اینکه حتی در مسیر جدید نیز هرگونه خسارت حتی جزئی از سوی کارشناس مرکز تحقیقات ارزیابی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بوشهر تاکید کرد: وزارت نفت از موضع خود عقب نشینی کرد و قرار است که در مسیر جدید شروع به کار کند. کارشناس مرکز تحقیقات به همراه کارشناس فنی طرح نفت، نقطه شروع مسیر جدید را تعیین کرده و پس از ابلاغ به وزارت نفت، نقشه مسیر جدید نیز برای ما ارسال شده است.

خادمی بیان کرد: در این جریان همه از جمله سازمان‌های مردم نهاد و مسئولین کمک کردند و ما نیز به هیچ عنوان قبول نکردیم که آبخوان و عرصه پخش سیلاب دچار آسیب شود. مسئول طرح استان بوشهر به طور مستقیم پای مذاکره آمد و از تخریب بیشتر آبخوان‌داری اهرم جلوگیری شد.

در هفته آخر فروردین امسال، وزارت نفت بدون هماهنگی و کسب مجوز اقدام به ساخت جاده‌ای در مسیر و امتداد عبور خط لوله نفت گوره-جاسک کرد.

خط یاد شده ۱۲.۵ کیلومتر طول دارد و بدون هماهنگی و مجوز و با ۱۱ بیل مکانیکی و بولدوزر حدود ۶ کیلومتر از این مسیر تخریب شده است.

منبع:  ایسنا

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.