سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو: واشنگتن تلاش می‌کند نگذارد ایرانیان تانک یا خودروی زرهی از روسیه یا چین بخرند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور و تیمش قصد دارند نگذارند مهر ماه که تحریم‌های تسلیحاتی ایران لغو می‌شود، این کشور از روسیه و چین خودروی زرهی خریداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور همه تلاش خود را برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به کار خواهد بست.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تیمش قصد دارند تضمین کنند که تا اکتبر امسال با استفاده از همه امکانات ما، به این امر نایل بیایند که ایرانیان نتوانند تانک یا ماشین‌های زرهی از روسیه یا چین بخرند.»

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت این کشور در سازمان ملل روی همه اعضای دائم شورای امنیت از جمله روسیه و چین در چارچوب تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کار می‌کند.

پیشتر هم برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به خبرنگاران اعلام کرد واشنگتن معتقد است روسیه و چین هیچ دلیلی برای مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارند.

پیش از این سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفته بود که رژیم ویژه فعلی برای تحویل اسلحه و تجهیزات نظامی به ایران باید پس از طی یک دوره ۵ ساله منقضی شود و هیچ انحرافی از این تصمیم نمی‌تواند وجود داشته باشد.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد یک دیپلمات شورای امنیت درباره قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پیش‌بینی کرد: این طرح از بدو ورود متوقف خواهد شد. این قطعنامه برای تصویب به ۹ رای نیاز دارد و هیچ‌یک از پنج عضو دائم شورای امنیت نباید آن را وتو کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرچی که تحریم بشیم قدرت به دست آوردن ذهن های ایرانی را فعالتر میکنه
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شا الله نخرید یم بهترینش میسازیم
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر میاد قصد حمله دارن وگرنه چرا باید نگران خرید تسلیحاتی کشوری باشند. من که میگم بمب اتم هم نیاز داریم اگه میخوایم این خاک رو حفظ کنیم, اسرائيل داره ما هم باید داشته باشیم.
بلبل
۱۶:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
گذشته زمان تانک و خودرو ....حالا فقط فناورییییه فضایییییه.
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط جت لازم داریم