سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفت زنگ زرد مزارع کوهدشت را تهدید می کنند

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از مشاهده بیماری خطرناک زنگ زرد در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون کار سم‌پاشی مزارع با پهپاد آغاز شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرج‌الله امیری مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت اظهار داشت: خطر بیماری زنگ زرد که از غرب کشور وارد شده، بخش وسیعی از مزارع این شهرستان را تهدید می‌کند.

او افزود: بیماری خطرناک زنگ زرد بر اثر بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد آب‌وهوایی به‌ویژه دما و رطوبت رخ می‌دهد و سبب بروز خسارت به مزارع و به‌ویژه مزارع گندم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: توصیه‌های لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری زنگ زرد توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات به کشاورزان این شهرستان ارائه می‌شود و آنان برای جلوگیری از خسارت به مزارع‌شان باید با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

او با اشاره به ضرورت سم‌پاشی مزارع بیان کرد: هم‌اکنون از طریق دو فروند پهپاد مزارع کوهدشت در حال سم‌پاشی بوده و اگر با بیماری زنگ زرد برخورد نکنیم، خسارت ۷۰ درصدی به مزارع این شهرستان را در پی خواهد داشت.

امیری گفت: تاکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع بخش مرکزی سم‌پاشی شده‌است و اگر کشاورزان با جهاد کشاورزی همکاری کنند، آمادگی داریم که تعداد پهپاد‌ها را افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۲ هزار هکتار گندم آبی، سه تا چهار هزار هکتار گندم پرورشی و ۳۵ هزار هکتار گندم دیم در سطح مزارع این شهرستان کاشت‌شده که بارندگی‌های اخیر کاهش عملکرد این محصولات را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.