سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد خون در مازندران

مردم مازندران ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد خون امسال اهدا کردند.

پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:مردم نوعدوست مازندران ۱۲ هزار و ۴۵۰ واحد خون از یکم فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال در استان اهدا کردند.

او افزود:در این مدت ۱۵ هزار و ۹۳۸ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت:از این تعداد اهداکننده ۱۱ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۴۶۲ نفر زن بودند.

او با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۰۳ هزار نفر اهدا کنندگان مستمر بودند، گفت:یکهزار و ۳۳۵ نفر نیز برای بار اول موفق به اهدای خون خود شدند.

پوریانی افزود: مازندران به علت داشتن بیش از ۴ هزار بیمار خاص، ۶ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

او با بیان اینکه جای نگرانی برای اهداکنندگان خون در رابطه با احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود ندارد، گفت: نمونه خون اهداکنندگان بعد از بررسی‌های بهداشتی دریافت و سپس استفاده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون مازندران افزود:با توجه به کم شدن مراجعه برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از هم استانی‌ها خواست  با حضور مستمر در مراکز انتقال خون سراسر مازندران و اهدای خون خود بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی را حمایت کنند.

پویش شکرانه سلامت

اداره کل انتقال خون مازندران از بهبود یافتگان کووید ١٩ که یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است در خواست کرد تا به شکرانه بازیابی سلامتی شان با اهدای پلاسما در مرکز انتقال خون بابل به یاری بیماران درگیر با این ویروس بشتابند.

بهبودیافتگان کووید ١٩ در صورت تمایل می‌توانند جهت آگاهی بیشتر با شماره تلفن ٣٣٣١٤٨٦٣ واحد روابط عمومی تماس حاصل فرمایند.

در حال حاضر درمان مشخصی برای درمان بیماری کووید ١٩ که در اثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود وجود ندارد.

اگر به بیماری کووید ١٩ مبتلا شده اید و یک ماه از بهبودی کامل شما سپری شده است به شکرانه بازیابی سلامتی تان و کمک به نجات جان دیگر همنوعان به مرکز انتقال خون بابل واحد اهدای پلاسما به آدرس کمر بندی شرقی - ابتدای خیابان شهید محبوبی مراجعه نمایید و پلاسما اهدا کنید.

در پلاسمای خون شما سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق أین پلاسما بیماران بدحال، ایمنی آنان تقویت می‌شود.

شرکت دراین طرح کاملا داوطلبانه است و داوطلبین اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

پلاسما بخش مایع زرد رنگ خون است که ٥٥ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچگونه تأثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

اهداکنندگان با سن ١٨ تا ٦٠ سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند به مرکز انتقال خون شهرستان بابل مراجعه کنند.
 

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.