سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان نسبت به سال قبل افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه خرید گندم امسال،گفت: پارسال ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشت.

او افزود: خراسان رضوی پارسال رتبه نخست کشور را در میزان رشد خرید تضمینی گندم به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود و متوسط قیمت خرید هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال است و این نرخ، بسته به کیفیت گندم تغییر می‌کند.

رسولیان بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۵ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود که این میزان نسبت به خرید سال قبل این محصول ۹۰ درصد رشد خواهد داشت.

او تصریح کرد: ۱۰۰ مرکز خرید شامل سیلو‌های دولتی، سیلو‌های بخش خصوصی، انبار‌های کارخانه ها، مراکز تعاون روستایی در روستا‌ها برای خرید و نگهداری گندم و کلزا در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: جهاد کشاورزی خراسان رضوی اقدامات خوبی برای مبارزه با آفات به ویژه سن گندم انجام داده است تا در ارتقاء کیفیت گندم موثر واقع شود.

رسولیان اظهار کرد: در این نشست مقرر شد کارگروه شهرستانی خرید گندم به ریاست فرمانداران در سایر شهرستان‌های استان تشکیل شود، همچنین گشت‌های ویژه نظارت بر مراکز خرید استانی و شهرستانی نیز شکل خواهد گرفت.

او افزود: کارگروه‌های خرید گندم زمینه تامین سوخت کمباین‌های کشاورزی را نیز فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.