سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی می‌شوند

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: معتادان متجاهر در شهر‌های تابعه این دانشگاه برای شناسایی موارد بیماری کرونا غربالگری و شناسایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: به منظور غربالگری و نمونه‌گیری از معتادان متجاهر تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اجتماعی ثابت و سیار مبتلا به کرونا ویروس این جلسه برگزار شد که پس از بررسی موضوع، مقرر گردید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به انجام نمونه‌گیری معتادان متجاهر مراکز کاهش آسیب اجتماعی اقدام نماید.

او با بیان اینکه با انجام غربالگری، افراد در صورت ابتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی منتقل و خانواده‌های آن‌ها نیز غربالگری می‌شوند، اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بیماری کووید ۱۹، اگر نتیجه نمونه‌گیری فردی مثبت باشد، تحت درمان قرار می‌گیرد تا از انتقال بیماری از سوی این افراد به جامعه جلوگیری شود.

علوی به چگونگی نمونه‌گیری از معتادان متجاهر اشاره و تصریح کرد: با مراجعه نیرو‌های بهداشتی به مراکز کاهش آسیب اعتیاد و یا مراکز گذری ثابت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان بهزیستی، نمونه‌گیری با رعایت دستورالعمل‌ها انجام می‌شود، ضمن اینکه در نوع دیگر، نمونه‌گیری به صورت فعال صورت می‌گیرد و نیرو‌های بهداشتی به پاتوق‌های معتادان متجاهر مراجعه می‌کنند و نمونه‌گیری از این افراد انجام خواهد شد.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، هدف از انجام این طرح، افزایش غربالگری و شناسایی موارد مثبت و درمان سریع این افراد است تا چرخه انتقال ویروس قطع شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.