سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:‌

وطن پرستی با بخشنامه درست نمی‌شود

ستاری گفت:‌ وطن پرستی ریشه در خون ما دارد و با بخشنامه درست نمی‌شود همچنین خدمت به کشور لزوما به معنای حضور در آن نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در صفحه شخصی اینستاگرام خود در پیام ویدیوئی درباره وطن‌پرستی و خروج نخبگان بیان کرد: یکی از بحث‌های فرهنگی ما  موضوع وطن پرستی و مذهب بوده که در خون ماست همانطور که اشخاصی که حتی نماز نمی‌خوانند و  روزه نمی‌گیرند با آمدن ذکر یا علی و یا حسین صف اول فعالیت هستند.

او ادامه داد: وطن پرستی با بخشنامه درست نمی‌شود و در خون ماست؛ باید بدانیم کشور برای ما هزینه  داده است و اگر الان در دنیا دیده می‌شویم یا با یک اپلیکشین می‌توانیم در دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرش بگیریم حاصل  کار ما در این کشور است و این فرصت را وطن به ما داده است.

خدمت به کشور لزوما معنایش ماندن  نیست

ستاری با بیان اینکه  خدمت به کشور لزوما معنایش ماندن در کشور نیست،‌ تاکید کرد:‌ کسی که جایزه بین المللی می‌آورد به کشورش خدمت کرده است و نباید ار آن بترسیم اما باید وطن‌پرستی را بین بچه‌ها قوی کنیم و بدانند که به کشور دین دارند و خوشبختانه ایرانی‌ها در این موضوعات خیلی جدی هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:‌ اینکه در امتحانی قبول شدیم و زحمت کشیدیم عالی است اما تا زمانی که در کشور تغییری ایجاد نکنیم و اشتغال درست نکنیم نخبه نبودیم.

ستاری بیان کرد:‌ باید در نظر داشته باشیم که به کشور مدیون هستیم تا به این حد از علم  و  دانش رسیدیم و توانستیم به  دانشگاه‌های بزرگ ورود کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاونت علمی ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.