سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۷۴۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۱۱ اردیبهشت، ۷۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۷۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۳۴۵ نفر، شیروان ۹۷ نفر، فاروج ۴۸ نفر، مانه و سملقان ۶۹ نفر، جاجرم ۳۲ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۲۵ نفر و اسفراین ۱۱۰ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

هاشمی با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان افزود: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

او اضافه کرد: متاسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پر خطر آسیب ببینند، یادآور شد: ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند.

هاشمی با بیان اینکه تا ۲ سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتار‌ها و رعایت بهداشت و نکات توصیه شده تاکید کرد.

او عنوان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۴۴۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

هاشمی افزود: آزمایش هزار و ۷۵  نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، اظهار کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.