سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان بازدید از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی استان واقع در منطقه کشتیبان شهرستان ارومیه گفت: درمجموع سالانه۱۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می‌رود که بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.

رسول جلیلی افزود: در این سایت انواع نشا‌های سبزی و صیفی شامل پیاز، گوجه فرنگی، خیار، خربزه، فلفل، کدو و ذرت به صورت نشایی کشت می‌شوند، آبیاری نشا‌های مذکور بصورت مکانیزه و توسط بوم آبیاری انجام می‌شود.

در ادامه سفر یکروزه سرپرست معاونت امور زراعت و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به استان، از خزانه ۴ هکتاری کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه نیز بازدید کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در حاشیه بازدید از این خزانه اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان درشهرستان‌های بوکان، نقده، میاندوآب و ارومیه به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافته است.

جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰هکتارنیزبصورت نشایی انجام شده است و هزار هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می‌شود.

جلیلی افزود: کشت چغندرقند در مزارع از ۲۷ اسفندماه ۹۸ در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است، گفت: امسال بر اساس قرارداد‌های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می‌رود.

انتهای پیام/ن م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.