سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ظرفیت هواپیما‌ها در شرایط کرونایی کشور کمتر از ۵۰ درصد است

سامانی گفت: تنها تعدادی از مسیرهای مراکز استانی مسافر دارند و به طور معمول هواپیما‌ها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت‌ خود پرواز می‌کنند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند،گفت: هم اکنون تقاضای مسافران برای انجام سفرهای هوایی بسیار کم است و در طی چند روز گذشته با توجه به روزهای پایانی هفته تنها یک یا دو مسیر هوایی در کشور تکمیل ظرفیت پرواز داشت.


بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما از جیب مسافران! 


او ادامه داد: هنوز بسیاری از مسیرهای هوایی هیچ مسافری ندارد و تنها تعدادی از مراکز استانی مسافر دارند  و به طور معمول هواپیما‌ها با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود  پرواز می‌کنند.

قیمت بلیت هواپیماها هم اکنون  در کف نرخ‌ها قرار دارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هم اکنون به دلیل کمبود مسافر، آژانس‌های مسافرتی به صورت خودکار در هنگام فروش بلیت صندلی‌ها را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، اما پس از افزایش تعداد مسافران این اقدام ممکن است مشمول افزایش هزینه شود که البته هزینه فاصله‌گذاری اجتماعی به حدی خواهد بود که در نهایت از سقف قیمت مصوب تعیین شده بیشتر نخواهد بود.

سامانی یادآور شد: هم اکنون قیمت بلیت‌ها در کف نرخ‌ها قرار دارد و شرکت‌های هواپیمایی هیچ افزایش قیمتی را برای فروش بلیت‌ها تا کنون در نظر نگرفته‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هنوز ابلاغی مبنی بر پر شدن ۶۰ درصد از ظرفیت‌های ناوگان هوایی کشور به ما ابلاغ نشده است گفت: بخش عمده‌ای از ناوگان هوایی کشور هنوز خالی از مسافر هستند و آژانس‌های مسافرتی هم به دلیل خالی بودن صندلی‌ها به صورت اتومات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند، بنابراین به دلیل خالی بودن صندلی‌ها این قانون خود به خود رعایت می‌شود.

سامانی درباره بازگرداندن بلیت مسافران در مسیر‌های داخلی هم گفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی به صورت کامل مبالغ بلیت‌های مسافران را بازگردانده‌اند و به آژانس‌های مسافرتی پرداخت کرده‌اند؛ بنابراین اگر مبلغی هنوز به حساب مسافران واریز نشده است از سوی آژانس‌ها بوده و ایرالاین‌ها بدهی‌های خود را تسویه کرده‌اند.

گفتنی است، چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل شدن ظرفیت صندلی هواپیما‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعلام کرد: باید فقط ۶۰ درصد از صندلی‌های هواپیما‌ها استفاده شود و اگر شرکتی این فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند، سازمان هواپیمایی کشور با آن برخورد خواهد کرد.

او ادامه داد: شیوه فاصله گذاری هوشمند در بخش حمل‌ونقل همه شرکت‌های حمل‌ونقل از جمله ریلی، جاده‌ای و هوایی ابلاغ شده است و اکثر شرکت‌های هواپیمایی هزینه لغو (کنسلی) بلیت‌ها را به مسافران پرداخت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: ایرلاین‎‌های داخلی تمامی مبالغ بلیت‎‌های مسافران را بازگردانده‌اند


او توضیح داد: ممکن است تعدادی حساب و کتاب بین آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی وجود داشته باشد و ممکن است برخی از مسافران از خارج کشور این بلیت‌ها را خریداری کرده و ممکن است برخی هم اینترنتی خرید کرده باشند که پول‌های آن‌ها باز نگشته است، اما به صورت کلی بخش عمده‌ای از پول‌های مسافران از سوی شرکت‌های حمل و نقلی پرداخت شده است.

او گفت: در صورتی که کسی هزینه لغو (کنسلی) بلیت خود را دریافت نکرده است این به معنای اوپن (باز) بودن است و هر زمان که بخواهد می‌تواند برود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
۴۰ سال مردم سرکیسه کردند حالا یک سال مردم نفسی تازه کنند.
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
من بلیط برگشت به پاریس را داشتم و به علت شیوع کرونا درخواست عقب انداختن پرواز خود را از شرکت هما کردم ، با اینکه وزیر و دیگران گفته بودند که اینکار بدون کسر قیمت بلیط انجام خواهد شد ولی از من علاوه بر پرداخت جریمه ، مابه التفاوت قیمت بلیط را هم که گرانتر از بلیط خودم بود از من اخذ کردند تا بلیط مرا دو ماه به تعویق بیاندازند . و من یک ملیون و هفتصد هزار تومان بیشتر پرداخت کردم .
پس همه اینها که میگویند دروغ است . من که مجبور بودم ولی قلبا راضی نیستم . به خدا واگذار کردم .
خدا نگهدار .