سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پبش بینی برداشت ۲۱۶ تن آلوچه در بابلسر

پیش بینی می‌شود امسال ۲۱۶ تن آلوچه از باغ‌های بابلسر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر با بیان آغاز برداشت آلوچه در این شهرستان، گفت: حدود ۱۲ هکتار از باغ‌های بابلسر به صورت پراکنده به کشت این میوه پرخاصیت اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود امسال ۲۱۶ تن آلوچه از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

او افزود: هر سال برداشت آلوچه در این شهرستان از اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دا رد.

توصیه بهداشتی در روز‌های کرونایی

رحمانی مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر گفت: با توجه به ویژگی عدم پوست برداری وتازه خوری میوه آلوچه و شیوع ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش در هنگام برداشت محصول توسط کارگران برای حفظ بهداشت میوه‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس ضروری است.

او افزود: آموزش کارگران در رابطه با اهمیت بهداشت فردی و بهداشت محیط کار، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است و در شرایط فعلی باغداران تا حد امکان از ابزارآلات کشاورزی (مانند قیچی واره) به صورت اشتراکی استفاده نکنند.

رحمانی گفت: باغداران بعد از اتمام کار تمامی ابزار‌های کار را ضدعفونی کنند، همچنین از ظروف و کیسه‌های نو، سالم و تمیز برای حمل و بسته بندی محصولات استفاده کنند.

مدیر جهاد کساورزی بابلسر از خواص آلوچه می‌توان به مسهل بودن، بهبود عملکرد روده، معده و کلیه ها، شادابی پوست، کاهنده فشار و چربی خون و دفع رسوبات از خون اشاره کرد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.