سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تصمیم اخیر آلمان علیه حزب الله لبنان

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اخیر آلمان در ممنوع کردن فعالیت‌های حزب الله لبنان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس و ادعایی، با استقبال از اقدام اخیر آلمان علیه حزب الله لبنان، آن را گامی ارزشمند و اساسی در مبارزات جهانی علیه تروریسم (!) قلمداد کرد.

یسرائیل کاتس در ادامه سخنان خصمانه خود گفت: از کشور‌های دیگر اروپایی و اتحادیه اروپا نیز دعوت می‌کنم تا به این سیاست بپیوندند و آن را در پیش گیرند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز امروز اعلام کردند یسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم مشاوره و گفتگو‌هایی را با همتای آلمانی خود در خصوص این طرح به انجام رسانده است.

صبح امروز خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت کشور آلمان اعلام کرد برلین تصمیم گرفته فعالیت حزب الله را در این کشور ممنوع کرده و حزب الله را «سازمانی تروریستی» قلمداد کند. این خبرگزاری همچنین در ادامه اعلام تصمیم خصمانه آلمان علیه حزب الله اعلام کرد مقامات آلمان یورش‌هایی را علیه افرادی که به حزب الله منتسب هستند، به انجام خواهند رساند.

مقامات امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند. در دسامبر ۲۰۱۹، قانونگذاران آلمان قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کردند که از دولت این کشور می‌خواست فعالیت حزب‌الله لبنان را که بخشی از دولت این کشور نیز محسوب می‌شود در خاک آلمان ممنوع کند. احزاب دموکرات‌های آزاد و همچنین حزب سوسیال دموکرات که با حزب اتحادیه دموکرات مسیحی ائتلاف دارند از حامیان اصلی این قطعنامه بودند. این اقدام به منظور ممنوعیت فعالیت بازوی سیاسی حزب‌الله در آلمان و افزودن این گروه به لیست تروریستی اتحادیه اروپا انجام می‌شد. برلین پیشتر میان بازوی سیاسی و واحد‌های نظامی این جنبش تمایز قائل بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
نادان مهم ماییم که عمرا طویله ایی رو هم به اسم شما به رسمیت بشناسیم...ما داریم بر علیهتون میجنگیم نه المان