سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۸۳ میلیارد ریال از نیات واقفان یزدی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مجموع اجرای نیات موقوفات متصرفی استان در سال ۹۸، بیش از ۸۳ میلیارد ریال بوده است.

حجت الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سال گذشته بیش از ۸۳ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات تحت تصرف اوقاف استان یزد بر اساس نظر واقفان، در قالب طرح‌ها و مناسبت‌های مختلف هزینه شده است.

او افزود: در این مدت ۳۳ میلیارد ریال از عواید موقوفات با نیت‌های مذهبی؛ صرف روضه خوانی، اطعام فقرا و نیازمندان، عزاداری، تعزیه خوانی، افطاری و برپایی مراسم ولادت ائمه شد.

حجت الاسلام کرمی، وقف را گره گشای برخی مشکات جامعه دانست و اظهارداشت: در زمینه امور خیریه‌ای همچون دستگیری از فقرا، تسهیل در ازدواج، کمک به بیماران، فراهم کردن زمینه تحصیل گروه‌های هدف و ... ۲۵ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات مرتبط هزینه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: همچنین یک میلیارد ریال از محل عواید موقوفات مرتبط با حوزه اجتماعی، به هزینه‌های مربوط به حسینیه ها، آب انبار‌ها و مباحث بهداشتی اختصاص داده شد.

او تصریح کرد: درسال ۹۸ همچنین برای امور مربوط به مساجد، مدارس علوم دینی و طلاب حوزه‌های علمیه به ترتیب یک میلیارد ریال و دو میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات متصرفی استان یزد هزینه شده است.

حجت الاسلام کرمی افزود: یک میلیارد ریال نیز صرف مخارج عتبات عالیات از قبیل بازسازی، طلاب حوزه علمیه نجف، روشنایی قبور، خدام و ... شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان اظهارداشت: در این مدت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز صرف هزینه‌های عمرانی، خدام و برگزاری مراسم مذهبی در آستان مقدس امامزادگان استان یزد گشته است.

استان یزد در مجموع دارای ۱۳ هزار موقوفه با قریب به ۴۵ هزار رقبه است.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.