سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد؛

بهبودی ۸۳ درصد از مبتلایان به کرونا در سمنان

نوید دانایی گفت: تا کنون ۸۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بهبود یافته اند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، از بهبودی ۸۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در سمنان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۱۷ نفر مبتلای قطعی در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۴۳۱ نفر با حال عمومی خوب مرخض شدند افزود: مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی از جمله شستشوی دست‌ها و عدم تماس دست با صورت، چشم‌ها و دهان از حضور در مکان‌های عمومی نیز پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در طرح فاصله گذاری هوشمند بخش زیادی از مراقبت‌ها به خود مردم واگذار شده است افزود: در گام دوم غربالگری که از یک هفته گذشته آغاز شده است دوباره با مردم تماس گرفته می‌شود تا افرادی که علائم بیماری دارند شناسایی شوند.

دانایی تصریح کرد: در حال شناسایی بیماران از طریق انجام تست‌ها برای بیماران سرپایی و البته افراد در تماس با بیماران قطعی هستیم که امیدواریم موارد ابتلا خفیف این بیماری را نیز شناسایی بکنیم تا چرخه انتقال به بهترین شکل کنترل بشود.

او در پایان گفت: افرادی که علائم مشکوک به ویروس کرونا دارند می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا از طریق مراجعه به سامانه salamat.gov.ir اطلاعاتشان را تکمیل تا با آن‌ها تماس گرفته شود و در صورت لزوم می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.