سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ درصد از اعضای شورای اسلامی شهر‌های استان سمنان زن هستند

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان با اشاره به اینکه درمجموع تعداد اعضای شورای اسلامی شهر‌های تابعه استان ۱۰۶ نفر است، گفت: هشت درصد از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، راضیه شهاب مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان در جلسه شورای اسلامی استان سمنان به مناسبت روز شورا‌ها ضمن بیان اینکه «روز شورا» روز مجلس‌های محلی و روز عینیت بخشیدن به جلوه‌های مشارکت مدنی است، گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر‌های تابعه استان ۱۰۶ نفر است که ازنظر جنسیتی هشت درصد را زنان و ۹۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

او بابیان اینکه اعضای شورا‌های شهر‌های استان سمنان به لحاظ وضعیت شغلی ۳۱ درصد کارمند، ۴۳ درصد دارای شغل آزاد و ۲۶ درصد بازنشسته هستند، افزود: تحصیلات اعضای شورای اسلامی شهر‌های استان شش درصد در مقطع دکتری، ۳۱ درصد فوق‌لیسانس و ۳۹ درصد لیسانس و مابقی دارای مدرک فوق‌دیپلم و دیپلم هستند.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد مصوبات جلسات شورا‌های اسلامی به سه هزار و ۵۸۳ مورد رسید، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷ درصد مورد اعتراض اعضای هیئت تطبیق قرارگرفته که این میزان نسبت به وضعیت سایر استان‌های کشور عدد بسیار کمی است.

شهاب با تأکید بر اینکه این امر نشان‌دهنده آگاهی بسیار خوب اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها به قوانین و مقررات مربوطه است، تصریح کرد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی لازم است نیاز‌های آموزشی شورا‌ها احصاء و با همکاری شورای استان این دوره‌ها برگزار شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین اعتراضات هیئت تطبیق مربوط به شهرستان گرمسار حکم‌ترین آن مرتبط با شورای مای شهر‌های شاهرود و دامغان است، یادآور شد: انتظار ما از شورا‌های اسلامی شهر و شورای استان این است که پیشنهاد‌ها مرتبط با تحقق شعار «جهش تولید» را ارائه کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.