سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نرخ حمل و نقل عمومی مشهد به نفع شهروندان است/به کارگیری کارگران روزمزد در پروژه‌های شهرداری

رئیس شورای شهر مشهد گفت: افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی مشهد به نفع شهروندان است و قیمتی که اکنون دریافت می‌شود، قیمت واقعی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در نشست خبری که به مناسبت هفته شورا‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص مصوبه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی گفت: افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی مشهد در دراز مدت به نفع شهروندان است و از فرسودگی حمل‌ونقل عمومی مشهد جلوگیری می‌کند، همچنین باعث ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

او افزود: درحالی که بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و تمامی ناوگان قطار شهری غیر فعال هستند، ما همچنان یارانه اتوبوس را می‌دهیم و این مبلغ یارانه اگر افزایش یابد مدیریت شهری را با مشکل ایجاد می‌کند و تا کنون نیز به دلیل تعطیلی، درآمد‌های مترو و ناوگان اتوبوسرانی حدود ۲۰ میلیارد تومان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خدمات حمل و نقل عمومی مشهد به تعویق افتاد

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: با وجود کاهش چشمگیر درآمد‌های شهرداری از حمل و نقل عمومی، اما اولویت ما حفظ سلامت شهروندان است.

حیدری در مورد عملکرد معاونت مالی و پشتیبانی، بیان کرد: سال ۹۷حدود ۱۵۸ درصد و پارسال ۱۲۰ درصد تحقق بودجه داشتیم که در دوره شهرداری مشهد بی نظیر بوده و این درحالی است که خیلی از شهرداری‌ها برای حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند، اما ما برای کارگران خود در شرایط کرونا، یک میلیون تومان بیشتر در نظر گرفتیم و واریز کردیم.

او تصریح کرد: در حوزه بودجه اقتصادی، شهرداری مشهد نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است به طوری که در سال ۹۷ به ۱۲۰ درصد و در سال ۹۸ نیز پیش‌بینی می‌شود همین رقم تحقق پیدا کند که این نشانه توانمندی شورای شهر و مدیریت شهری است.
 

به کارگیری کارگران روزمزد در پروژه‌های شهرداری


او به ساماندهی و به کار گیری بخشی از کارگران روزمزد در پروژه‌های شهرداری مشهد به دلیل تعطیلی فعالیت‌های ساختمانی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: شهرداری پایگاهی را در میدان سلمان احداث کرده و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون نیز برای آن هزینه می‌کند، اما موفق نبوده، زیرا دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری لازم را در این زمینه نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اشتغال کارگران سرگذر در پروژه‌های شهری شهرداری مشهد

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه در دست اقدام است و بنابر این تفاهم نامه، ۵ پایگاه در سطح مشهد از دیروز برای ثبت‌نام کارگران ساختمانی کار خود را آغاز کردند و شهروندان هم می‌تواند از طریق همین ارتباط، کارگران را به‌کار بگیرند.

حیدری بیان کرد: در کنار ساماندهی کارگران در این پایگاه‌ها، شهرداری کارگرانی را که کار برایشان در آن روز محیا نشود برای کار‌های روزمزد خود به کار خواهد گرفت.


موانع بر سر راه بانوان برای رسیدن به مدیریت در مشهد


رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه نقش خانم‌ها در مدیریت شهری یکی از مطالبه‌های جدی شورا بوده و هست، تاکید کرد: با این وجود در انتصاب خانم‌ها در مشهد موانعی وجود دارد و این از دلایلی است که در این پهنه وسیع از مدیران خانم استفاده نشده است.

حیدری اظهار کرد: در این مدت شهردار از بانوان زیادی برای کار دعوت کردند، اما خانم‌ها به دلیل نقش‌های دیگر، این امر را نپذیرفتند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری طی دو سال و نیم گذشته از عمر شورای پنجم، تصریح کرد: کلانشهر مشهد با وجود بارگاه منور حضرت رضا (ع) آبروی ایران و نگین شهر‌های اسلامی است و باید زمانی که زائران داخلی و خارجی به مشهد سفر می‌کنند با شهری زیبا، پویا، زنده و با نشاط روبه رو شوند شهری که الگویی برای سایر شهر‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: رسانه، ارتباطی پویا بین شورا‌ها و مردم

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز برنامه‌های شورای شهر و مدیریت شهری بر آرمان‌های تحقق نیافته یا کمتر تحقق یافته است، تاکید کرد: در مدت باقی مانده از عمر شورای شهر و مدیریت شهری به دنبال تحقق این موضوعات هستیم.

حیدری اظهار کرد: مواردی که می‌توان از آن‌ها به عنوان آرمان‌های کمتر تحقق یافته نام برد در حوزه معماری و شهرسازی با حفظ معماری و کالبد مشهد و برند سازی آثار تاریخی، حفظ هویت مشهد در حوزه سیما و منظر شهری، رسیدگی به بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد، شهر بدون گرسنه، موضوع زباله و پسماند هستند که با اهداف مد نظر فاصله دارند و سعی ما بر این است که در مدت زمان باقی مانده به آن‌ها بپردازیم.

او افزود: همچنین در حوزه معتادان متجاهر، افزایش سهم شهرداری‌ها از درآمد پایدار که البته نیاز به قوانین بالادستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد و برخی موارد دیگر که نیاز به تمرکز و برنامه ریزی در مدت زمان باقی مانده از عمر شورا و مدیریت شهری در این دوره است را مد نظر قرار داده ایم.

انتهای پیام//م. ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.