سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین بیش از ۵۰۰ هزار تخم ماهی قزل آلا در جنوب کرمان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بیش از ۵۰۰ هزار تخم چشم زده ماهی قزل آلا برای تکثیر در جنوب کرمان در اختیار یکی از مزارع پرورش ماهی سردابی شهرستان جیرفت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمود آیین مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: باتوجه به اینکه در مناطق سردسیر جنوب کرمان شرایط پرورش ماهیان سردابی نظیر قزل آلا فراهم می‌باشد، در همین راستا با درخواست متقاضی مزرعه تکثیر ماهی قزل آلا در ساردوییه شهرستان جیرفت و با نظارت دامپزشکی این شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار تخم چشم زده وارداتی از کشور اسپانیا با رعایت ضوابط بهداشتی وارد و در اختیار این متقاضی قرار گرفت که در حال پیگیری برای تهیه ۵۰۰ هزار تخم چشم زده دیگر از خارج از کشور برای این متقاضی هستیم.

او با اشاره به اینکه تخم‌های چشم زده ماهی قزل آلا پس از تفریخ و تبدیل شدن به بچه ماهی جهت پرورش در اختیار سایر پرورش دهندگان ماهی قزل آلا قرار خواهند گرفت افزود: متقاضیان پرورش ماهیان سردابی می توانند بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورشی خود را از این مزرعه پرورش ماهی تهیه کنند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می‌شود تولید سالانه ماهی سردابی قزل آلا در جنوب کرمان حدود ۴۰۰ تن باشد که علاوه بر تامین نیاز منطقه به سایر استان‌ها نیز ارسال شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.