سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دامپزشکی زابل:

برخورد جدی با کشتار غیرمجاز دام در معابر و پلمپ واحد‌های متخلف

سرگزی از پلمپ و صدور جریمه مالی برای ۱۰ واحدقصابی متخلف که به تذکرات و اخطار دامپزشکی در خصوص کشتار غیرمجاز دام در معابر توجهی نداشتند خبر داد

داریوش سرگزی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با آغاز فصل گرما و توجه به افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این فصل، به مردم توصیه کرد برای حفظ سلامت خود از مصرف فرآورده‌های حاصل از کشتار غیرمجاز دام جدا خودداری کنند.

وی افزود: در چرخه کشتار دام در کشتارگاه، علاوه بر نظارت شرعی بر ذبح دام قبل و بعد از کشتار از لحاظ ابتلا به انواع بیماری‌ها کنترل شده و لاشه‌های آلوده از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوندو محصول تولیدی نهایی از سلامت و کیفیت مطلوب برخوردار خواهد بود.

داریوش سرگزی افزود: کشتار دام در معابر عمومی، انتقال و پخش آلودگی‌ها و انواع بیماری‌ها از طریق عوامل بیماری زا، پراکنده شدن و دفع نامناسب خون و ضایعات دامی در معابر و به دنبال آن تجمع حیوانات ولگرد، جوندگان موذی و حشرات و همچنین از بین بردن زیبایی شهری را در پی دارد که کشتار سالمترین دام‌ها در این شرایط نیز می‌تواند به شدت فرآورده تولیدی را آلوده و سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان را به خطر بیاندازد.

رئیس دامپزشکی زابل اظهار داشت: در این خصوص و با توجه به شدت اهمیت موضوع تاکنون پرونده ۱۰ واحد قصابی متخلف در پی بی توجهی به اخطاریه‌ها و تذکرات اداره دامپزشکی به مراجع قضایی ارسال و ضمن جریمه مالی پلمپ گردیده است.

وی تصریح کرد:در صورت مواجهه و مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه به شدت با متخلف برخورد خواهد شد و از مردم خواست در تهیه فرآورده خام دامی خود دقت نمایند و در صورت مشاهده نمایش دام در معابر و کشتار غیر مجاز آن در سطح شهر مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.