سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشنویسی با ناخن به مناسبت بزرگداشت روز معلم + تصاویر

هنرمند فارسی در آستانه بزرگداشت مقام شامخ معلم، ششصد و شصت و پنجمین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.

حمید رضا ابراهیمی (مشهوربه کاتب)، خوشنویس فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در این روز‌های حساس که کرونا دنیا و کشور را فرا گرفته، همه شهروندان در تلاش هستند تا این ویروس را شکست دهند.

او ادامه داد: معلمان از جمله کسانی هستند که در این روز‌ها از تلاش باز نمانده اند و همه سعی خود را می‌کنند تا دانش آموزان را به تعالی رسانده و از درس عقب نمانند.

این خوشنویس فارسی تصریح کرد: به همین دلیل و در آستانه بزرگداشت مقام شامخ معلم، اقدام به نگاشتن ششصد و شصت و پنجمین اثر خود با ناخن کرده ام.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۶۶۵ اثر در یک هزار و ۸۶۵ صفحه نگاشته است، اضافه کرد: این اثر را با ناخن و استخوان کتابت کرده است.

او با بیان اینکه این اثر، در ابعاد ۴۸ در ۶۲ سانتیمتر است، افزود: کتابت متن، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با همه ناخن‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۱۳ هزار و ۷۳۰ متر است، گفت: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، احادیث ائمه، اشعار مولوی و حافظ نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

کتابت کل قرآن کریم، مناجات نامه امیر المومنین (ع)، دیوان حافظ، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، زیارت عاشورا از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و قلم استخوان نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است. او دارای ۲ تمبر یادبود هنری است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمید رضا ابراهیمی متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.