سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لقمه درگلو مشکلی که هر کسی آن را تجربه می کند

یک متخصص داخلی با بیان اینکه بسیاری افراد تجربه احساس "لقمه درگلو" را دارند، گفت : علل مختلفی برای این احساس می‌توان متصور بود که از جمله آن‌ها علل روحی و روانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،تورج احمدی جویباری یک متخصص داخلی گفت : استرس و اضطراب طولانی مدت می‌تواند این احساس را در افراد ایجاد کند، همچنین برخی مشکلات روحی و روانی دیگر نیز می‌توانند زمینه‌ساز چنین حسی باشند.

او گفت : دسته دیگر عوامل وجود چنین حسی مربوط به علل ساختمانی و ارگانیک بدن است که از جمله شایعترین آن می‌توان به رفلاکس معده اشاره کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: علاوه بر این، وجود توده در مری و سرطان نای و حنجره نیز از دیگر علل بروز این احساس است.

احمدی جویباری گفت: اگر افراد هنگام بلع غذا این احساس را داشته باشند و به نوعی دچار سخت بلعی باشند، این احتمال هست که علت احساس "لقمه درگلو" در آن‌ها از نوع ساختمانی و ارگانیک باشد.

این متخصص داخلی افزود: چنانچه افراد بطور همیشگی و هم هنگام بلع غذا و هم در اوقات خارج از آن این احساس را داشته باشند، علت آن عمدتا روحی و روانی است و باید به متخصص اعصاب مراجعه شود.

احمدی جویباری ادامه داد: افراد نباید از کنار این احساس بی تفاوت بگذرند و در صورت وجود چنین احساسی باید به متخصیص مربوطه از جمله متخصص گوش، حلق و بینی و یا متخصص داخلی بسته به نوع علت آن مراجعه کنند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.