سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

تغییرات عظیم در لکسس LS فیس لیفت +تصاویر

تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF ۵۰ شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه ۸ سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند، اما نسل فعلی LS که با کد XF۵۰ شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است. برخی رسانه‌ها مدعی بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر به این سدان لوکس شده‌اند.

در صورت صحت خبر‌ها لکسس اقدام به معرفی LS فیس لیفت ۸ سیلندر در آینده نزدیک یعنی احتمالاً سال ۲۰۲۱ خواهد کرد. ظاهراً قوای محرکه این خودرو از دستیار الکتریکی سود خواهد برد و بنابراین نام LS ۶۰۰h که اولین بار در سال ۲۰۰۷ بکار رفته بود احیا خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر موجود شرکت یا نسخه‌ای کاملاً جدید استفاده خواهد کرد، اما باید گفت مدل پیشین LS ۶۰۰h به پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی مجهز بوده و قدرت ترکیبی ۴۳۹ اسب بخاری داشته است. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی ۴۱۵ اسبی LS ۵۰۰ مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو است هرچند این مدل به خاطر وجود توربو گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد که بیشتر از گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده است. گشتاور LS ۵۰۰ به لطف وجود توربو در دور ۱۶۰۰ به دست می‌آید درحالی‌که مدل ۸ سیلندر پیک گشتاورش را در دور ۴ هزار ارائه می‌کند.

گفته می‌شود بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر تنها تغییر LS فیس لیفت نخواهد بود، زیرا ظاهراً ژاپنی‌ها مدل ۴ سیلندر را نیز در برخی بازار‌ها عرضه خواهند کرد تا جای خالی GS خیلی حس نشود.

رسانه‌ها همچنین تصاویری از پروتوتایپ LS فیس لیفت با تغییراتی در چراغ‌ها و سپر را منتشر کرده‌اند. یک سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز در این سدان لوکس بکار خواهد رفت و احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.

اگرچه برخی خبر‌های پیشین حاکی از خاتمه تولید پیشرانه ۸ سیلندر تویوتا و جایگزینی نسخه ۶ سیلندر توئین توربو بجای آن بوده‌اند، اما لکسس روی پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدیدی کار می‌کند. گفته می‌شود این پیشرانه در مدل‌هایی با قیمت بالای ۹۰ هزار دلار از جمله LC F جدید بکار خواهد رفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۴:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما هم رانا رو فیس لیفت کردیم با تغییرات عظیم در چراغ های عقب و جلو!
البته با تغییر عظیم در قیمت!