سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا در مازندران به ثبات رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اینکه وضعیت بیماری کرونا در مازندران به ثبات رسیده است، اما همچنان با این بیماری درگیر هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه باعنوان هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا، به نقش رسانه‌ها در آگاهی مردم با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این بیماری نیازمند تغییر رفتار بوده که کار بسیار سختی است، اما در دوران کرونا رسانه‌ها توانستند نقش خوبی ایفا کنند و تأثیرگذار باشند.

او با بیان اینکه سرعت ابتلاء به بیماری کرونا بسیار زیاد است، افزود: در مازندران با وجود اینکه حجم ورود بیماری سریع‌تر و گسترده‌تر بود، اما یکی از استان‌های است که بیماری کرونا به خوبی مدیریت شد.

موسوی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در استان گفت: مدیریت این بیماری به دلیل گستردگی و ابعادی که دارد نیازمند همراهی همه بخش‌ها است و همانطور که قبلاً نیز تاکید شد حوزه بهداشت و درمان فقط ۲۵ درصد در این حوزه نقش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در ابتدا بیماری کرونا در غرب استان زودتر آغاز شد، ولی زودتر نیز این روند کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز افزایش معناداری حتی در حوزه سرپایی نداریم و به ثبات رسیده است.

او به سفر‌های غیر ضرور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا همچون گذشته نیست، ولی هنوز نیز درگیر این بیماری در استان هستیم.

موسوی به تغییر سیستم‌های بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: در گذشته به دلیل کنترل بیماری واگیر به بیماری غیر واگیر توجه شد و نوع طراحی و بهره برداری سیستم بهداشتی و درمانی به این سمت حرکت کرد که این مسئله حتی در کشور‌های که شبکه بهداشت و درمان گسترده دارند نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عملکرد این بیماری با بیماری‌های واگیردار دیگر متفاوت است، گفت: کشور‌ها در ابتدای انتشار این بیماری ماهیت آن را نمی‌دانستند و با گذشت زمان استاندارد‌های دنیا تغییر کرده است.

موسوی به عملکرد کشور در حوزه بیماری واگیردار اشاره کرد و افزود: سیستم سلامت جمهوری اسلامی در بیماری واگیردار عملکرد خوبی داشته است و توانسته بسیاری از بیماری‌هایی که کشور‌های دیگر درگیر آن هستند به خوبی مهار کند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.