سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توانمندسازی جوامع محلی در استان سمنان

طرح توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان در سال ۱۳۹۸ در ۱۲ حوزه آبخیز و ۱۵ روستای هدف به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا رهایی رئیس اداره ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:طرح توانمندسازی جوامع محلی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان در سال ۱۳۹۸ در ۱۲ حوزه آبخیز و ۱۵ روستای هدف به اجرا درآمد.

او افزود:از این تعداد، ۷ حوزه و ۱۰ روستای هدف در ۶ شهرستان، به عنوان حوزه‌های ادامه دار سال ۱۳۹۷ وارد مرحله دوم کار براساس شرح خدمات ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور شدند و ۵ حوزه با ۵ روستای هدف نیز در ۵ شهرستان استان سمنان نیز به عنوان حوزه‌های جدید سال ۱۳۹۸ در فاز اول به طرح اضافه شدند.

علیرضا رهایی  ابراز داشت:اجرای برنامه‌های حوزه مشارمت مردمی، آموزش و ترویج در این حوزه ها، پس از انتخاب شرکت مهندسین مشاور و تعداد ۷ نفر تسهیلگر و یک نفر سرتسهیلگر در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ عملیاتی گردید.

رئیس اداره ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  بیان کرد: بر این اساس حوزه‌های آبخیز (ده نمک در شهرستان آرادان، چاشتخوران در شهرستان سمنان، آسوران و هیکو در شهرستان مهدیشهر، اگره در شهرستان دامغان، ابر در شهرستان شاهرود و سوداغلن در شهرستان میامی) به عنوان حوزه‌های ادامه دار سال ۹۷، و حوزه‌های آبخیز (چنداب در شهرستان گرمسار، عبدالله آباد در شهرستان سرخه، آستانه در شهرستان دامغان، ابرسج در شهرستان شاهرود و ارمیان در شهرستان میامی) به عنوان حوزه‌های جدید سال ۹۸، انتخاب و برنامه‌های آموزشی، ترویجی و عملیات آبخیزداری به صورت مشارکتی در روستا‌های منتخب حوزه‌های مذکور به انجام رسید.

او اظهار داشت: براساس اقدامات صورت گرفته در طرح حاضر و نیز بر اساس آمار و مستندات موجود که طی گزارشات جداگانه برای هر حوزه توسط شرکت مشاور و تسهیلگران طرح، ارایه گردیده است، مجموعا تعداد ۱۵۱ جلسه، دوره و کارگاه با ۲۵۵۲ نفر روز در شهرستان‌ها و روستا‌های هدف همه حوزه‌های استان (۹۷ و ۹۸) برگزار گردیده، تعداد بیش از ۳۰ جلسه با دست اندرکاران دولتی در شهرستان‌های هدف با محوریت فرماندار شهرستان، همچنین تعداد ۷۸ مورد بازدید توسط جوامع محلی و دست اندرکاران دولتی از طرح‌ها در استان انجام گرفته است. بر اساس نتایج این طرح تعداد ۳۹ تفاهمنامه با ادارات و دست اندکاران دولتی و محلی منعقد گردیده و تعداد ۱۹ تشکل مردمی نیز در قالب بند ب ماده ۲۹ تشکیل شده است که واسپاری کار نیز به این تشکل‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان انجام شده است.

رهایی در پایان گفت: همچنن در جلسات برگزار شده با جوامع محلی در روستا‌های هدف ضمن بررسی نیاز‌های آنها، پیشنهادات مردمی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آموزش و ترویجی در حوزه منابع طبیعی نیز استخراج و به عنوان سر فصل فعالیت‌های اداره ترویج و آموزش در سال ۹۹ در برنامه کاری اداراه کل قرار گرفت.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.