سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد درسی شناخت محیط زیست در دانشگاه‌های سمنان اجباری شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: تدریس درس ۲ واحدی شناخت محیط‌زیست در دانشگاه‌های استان به منظور اقدامی موثر در حفاظت از طبیعت اجباری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: اکنون درس ۲ واحدی با عنوان شناخت محیط‌زیست به صورت اختیاری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و انتظار می‌رود برای آشنایی بیش از پیش آینده‌سازان کشور با اهمیت حفاظت محیط زیست این درس اجباری شود.

او افزود: افراد تحصیل کرده جامعه مانند مهندس معدن و پزشک باید با محیط زیست خود بیش از پیش آشنا شوند تا اهمیت حفاظت از محیط زیست در وجودشان نهادینه شود و به طور مثال یک مهندس معدن با توجه به اهمیت محیط زیست راهی را برای استخراج معدن بیابد که کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

عبدوس تصریح کرد: اجباری شدن گذراندن درس ۲ واحدی شناخت محیط‌زیست موجب می‌شود دانشجویان با نتیجه رفتار خود با طبیعت آشنا شوند و در نتیجه اصلاح و تغییر رویه در رفتار خود با محیط زیست ایجاد کنند.

او بیان کرد: نامه‌نگاری‌های لازم با دانشگاه سمنان برای اجباری شدن گذراندن درس ۲ واحدی شناخت محیط‌زیست برای دانشجویان انجام شده، اما برای به نتیجه رسیدن این طرح باید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تایید قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: تداوم بقا و تامین سلامت بشر وابسته به حفاظت محیط زیست است و باید جامعه نسبت به اهمیت طبیعت بیش از پیش هوشیار شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.