سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران خسارات سیل کرمان به کمک سپاه

فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان گفت: پس از برآورد‌های نهایی از مناطق سیل زده شهداد ، ظرف هفته آینده وسایل ضروری منازل، جایگزینی دام‌های تلف شده و جبران خسارات کشاورزی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   سرهنگ ذوالعلی ،فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از رسالت‌ها و آرمان‌های اصلی سپاه دفاع از ارزش‌های سپاه و انقلاب بود و دفاع از مستضعفین بوده و هست.

او افزود: فلسفه وجودی سپاه حفاظت و نگهبانی از انقلاب است، انقلابی که زنده، پویا ونوزاست.

ذوالعلی تصریح کرد: انقلاب همیشه نیاز به نگهبانی دارد و سپاه برای همیشه مواظب انقلابمان است.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان گفت: سپاه در عرصه‌های سخت و نیمه سخت فعال بوده و همیشه حاضر در صحنه است و بنا بر مقتضیات زمان وظایف سپاه فرق می‌کند و درهر عرصه‌ای نقش آفرینی دارد.

او بیان داشت: در زمینه پیشگیری از کرونا با ابلاغیه‌های ستاد کشوری استانی ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان در اولین مرحله ۴۵ گروه جهادی ۵تا ۷ نفره ودر مجموع بیش از ۲۰۰ نفر را برای رفع آلودگی از معابر فراخوان کردیم و در عملیات را در ۷نقطه انجام دادند.

ذوالعلی گفت: در بخش دیگری از انجام وظایف جهادگران داوطلب بسیجی در ۶ کارگاه مشغول تولید ماسک شدند که تا کنون بیش از ۱۱هزار ماسک و بیش از هزار دست لباس راهم تولید و در اختیار مراکز درمانی گذاشتند که همچنان ادامه دارد.

او افزود: در شهر کرمان همچنین در ۱۰ ایستگاه سلامت نیرو‌های این ناحیه برای گشت‌های ورودی شهر و جمع آوری کمک‌های مختلف برای محرومین هم نقش آفرینی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان بیان داشت: کمک‌های جمع آوری شده غذایی و بهداشتی در قالب ۲هزار بسته حمایتی و ۳۰ خودرو در مرحله اول بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ذوالعلی افزود: در مرحله دوم هم همزمان با میلاد امام حسن (ع) و در مرحله سوم هم پایان ماه مبارک رمضان این اقلام بین مناطق مردم شهر کرمان و مناطق شهدادتوزیع خواهد شدو ارزش هریک ازاین بسته‌های غذایی و بهداشتی به طور میانگین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

او بیان داشت: کمک‌های جمع آوری شده شامل کمک‌های مردمی، نهاد رهبری، سپاه است که در مجموع ارزش ریالی کمک‌های مردمی تا کنون ۵۰۰میلیون ریال است.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص )کرمان در ادامه این نشست گفت: در اولین ساعات ابتدایی وقوع سیل در منطقه شهداد گروه‌های جهادی به منطقه اعزام شدند.

او افزود: در ابتدای اطلاع رسانی‌ها و برآورد‌ها بیش از ده گروه جهادی برای کمک به مردم حضور یافتند.

ذوالعلی تصریح کرد: پس ازتقسیم کار صورت گرفته کار لایروبی از منازل مردم با حضور ۷۰۰ نفر جهادگر بسیجی آغاز شد.

او اظهار داشت: پس از برآورد‌های نهایی در این مناطق، ظرف هفته آینده وسایل ضروری منازل، جایگزینی دام‌های تلف شده و جبران خسارات کشاورزی آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول ص کرمان گفت: تا کنون یک سرویس کامل جهیزیه عروس و داماد و ۷۰۰ بسته غذایی نیز در مناطق سیل زده شهداد اهدا شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.