سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع تخم نوغان در تربت حیدریه آغاز شد

فرماندار تربت حیدریه گفت: تاکنون ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان به خراسان رضوی تحویل داده شده است که از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ جعبه به تربت حیدریه اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در حاشیه بازدید از اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی،گفت: تاکنون ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان به خراسان رضوی تحویل داده شده است که از این تعداد۳۴۰۰جعبه به تربت حیدریه اختصاص یافته است.
 
او در حاشیه بازدید از اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی، افزود: درحال حاضر از این تعداد هزار و ۵۰۰ جبعه بین ۱۷۰۰ بهره‌بردار توضیح و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی دهیاری‌ها هزار جعبه تخم نوغان نیز به صورت رایگان در روستا‌های هدف توزیع شود.

فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه از هر جعبه تخم نوغان حدود ۴۰کیلو گرم پیله تَر برداشت می شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۶ تُن پیله تَر در شهرستان تولید و در اختیار کارگا‌های ابریشم کشی قرار گیرد که از این حجم حدود ۲۷ تُن نخ ابریشم تولید می‌گردد.

پارسال پیله تولیدی نوغانداران ایران در هزار و ۲۰۰ کارگاه تربت حیدریه و چهار کارخانه صنعتی استان‌های گیلان و خراسان رضوی به نخ ابریشم تبدیل می‌شد که در حال حاضر کارخانه‌های صنعتی فعال نیستند و از هزار و۲۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی در بخش بایگ تربت حیدریه نیز ۳۰۰تا ۴۰۰کارگاه فعال می‌باشد و ۷۰ درصد نرخ ابریشم کشور در این بخش تولید می‌گردد.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.