سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویروس کرونا از بین می رود یا نمی رود؟

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:ویروس کرونا معلوم نیست که سال دیگر هم باشد یا نه و به ماهیت آن بستگی دارد.

مهدی شفیعی مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: ویروس کرونا معلوم نیست که سال دیگر در کشور و استان باشد یا نه و به ماهیت آن بستگی دارد.

او افزود: بنا به نظر برخی از افراد صاحب نظر در علم ویروس شناسی برای این مشکل  چند فرضیه مطرح است؛ بر اساس آن چیزی که در دنیا اتفاق افتاده است در ویروس‌های دیگر از این خانواده این ویروس یا می‌آید و سریع جامعه را درگیر می‌کند و اپیدمی‌هایی را ایجاد می‌کند و در نهایت حذف می‌شود مثل سارس و یا می‌آید و می‌ماند مثل بیماری فصلی که هر سال درگیر آن هستیم حالا با شدت‌های کمتر مثل سرماخوردگی‌هایی که الان داریم؛ یا هم اینکه به شدتی که الآن در واقع جهان کنونی درگیر آن است می‌ماند و هرساله ممکن است در فصول سال معمولا اپیدمی بزرگی به این شکل ایجاد کند و این به وضعیت و ماهیت ویروس بستگی دارد.

شفیعی بیان داشت: اپیدمیلیوژیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند که سال‌های آتی این ویروس ممکن است وجود داشته باشد به همین خاطر سخت در تلاشند تا واکسن آن را بسازند و با وجود این پیش‌بینی واکسن آن را تهیه کنند.

او تصریح کرد: اگر قرار باشد این ویروس همه ساله جامعه و دنیا را درگیر کند و به شکل یک بیماری همیشگی در فصول خاصی از سال وجود داشته باشد واکسن آن در دسترس قرار می‌گیرد و آن وقت تولید می‌شود و توصیه می‌شود که زده شود.

شفیعی گفت: واکسن آن زمانی که تولید شد این سازندگان آن هستند که تعیین می‌کنند چه زمانی برای زدنش مناسب است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.