سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۷۷ کردستانی مشمول طرح یارانه دستمزد شدند

۲۷۷ نفر از دانش‌آموختگان این استان مشمول بهره‌مندی از طرح یارانه دستمزد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد هم اکنون در کشور هشت استان از جمله کردستان برگزار می‌شود اظهار داشت: این اداره کل در نظر دارد با همکاری کارفرمایان افراد بهره‌مند از این طرح در سال جاری را به ۲ هزار نفر برساند.

او افزود: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه توسط دولت بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: این پرداختی‌ها به کارفرمایان (شخص حقیقی یا حقوقی) که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد پرداخت می‌شود.

صلواتی یادآور شد: فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد.

او افزود: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد برای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده ۳۰ درصد حداقل دستمزد است و تا ۱۲ ماه به حساب کارفرما واریز می‌شود.

صلواتی گفت: از فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف انتظار می‌رود نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تامین آن اقدام شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دل
۱۰:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا به همه کمک کنه