سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال:

سعی داریم به لحاظ زیرساختی به سطح اول فوتبال آسیا برسیم

سعید دقیقی، مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن‌ها در این فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، سعید دقیقی مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این فدراسیون اظهار داشت: ما در چند بخش پروژه‌های فوروارد و دیگر پروژه‌ها را داریم، که یک سری پروژه‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا تعریف شده است و منابع آن را هم تامین می‌کند. یک پروژه خوابگاه بانوان در حال انجام است و ۲ پروژه آماده بازگشایی و در مرحله مناقصه هستند؛ واحد عمرانی و فنی ما، تمام کار‌ها را انجام داده است و منتظر تصمیم AFC هستیم تا بتوانیم منابع آن را تامین کنیم. از طریق روابط بین الملل، مکاتباتی در حال انجام است که انشاالله اگر این موضوعات حل شود، پروژه‌های مرتبط با AFC در مسیر درست در حال پیشروی هستند.

پیمانکار زمین شماره یک مشخص است ، تنها مشکل نقدینگی داریم

دقیقی در خصوص وضعیت زمین شماره یک آزادی، که گفته می‌شود پیمانکار مشخص است و تنها مشکل نقدینگی دارد، گفت: زمین شماره یک، در ابتدا قرار بود به حالت قدیمی یعنی چمن طبیعی بدون ترکیب با چمن مصنوعی کار شود؛ اما در جلسه‌ای در کمیته فنی فدراسیون فوتبال، تصمیم گرفته شد این زمین به طور ترکیبی از چمن طبیعی و مصنوعی باشد. جلسات متعددی با پیمانکار برگزار کردیم تا بتوانیم منابع را تامین کنیم، اما تا این لحظه فیفا، منابع مالی را به ما تحویل نداده است. پیمانکار انتخاب شده و تمامی کار‌ها انجام شده است، اما متاسفانه نتوانستیم منابع مالی را تامین کنیم. منبع مالی در فیفا وجود دارد، پروژه آنجا تعریف و تصویب شده اما هزینه به ما پرداخت نشده است.

دقیقی اضافه کرد: بالاخره مشکلاتی وجود دارد، مشکلات مرتبط با تحریم، فوتبال را هم درگیر کرده است. شعار فیفا، فوتبال بدون سیاست است؛ اما تا به این لحظه شاهد این گونه اتفاقات هستیم. مسئولان فدراسیون فوتبال و روابط عمومی در حال تلاش هستند تا این مشکلات را رفع کنند.

مناقصه برای طراحی ساختمان فدراسیون فوتبال انجام شده است

دقیقی درباره وضعیت ساختمانی که برای فدراسیون فوتبال با حضور اینفانتینو و شیخ سلمان، کلنگ زنی شده بود نیز تصریح کرد: در بحث پروژه‌های عمرانی، یک بحث، کلنگ زنی است که تصمیم گرفته می‌شود یک پروژه آغاز شود؛ اما هر پروژه‌ای در ابتدا باید طراحی فاز صفر و یک داشته باشد. برای موضوع طراحی، در واحد فنی به دنبال برگزاری مسابقه طراحی بودیم؛ از کسانی که علاقه‌مند به طراحی ساختمان هستند، دعوت کنیم، اما از این موضوع پشیمان شدیم و از طریق روابط عمومی و روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور، از طراحان سراسر کشور دعوت کردیم. بسیاری از طراحان و معماران مطرح، وارد مناقصه شدند، مناقصه ۲ مرحله‌ای انجام شد. کار‌ها انجام شده است و منتظر دستور هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال هستیم که طراح ساختمان را انتخاب کنیم.

شکوری به تصمیم هیئت رئیسه احترام گذاشت

دقیقی در خصوص کناره گیری مدیر جوانی مانند ابراهیم شکوری، تصریح کرد: شکوری به عنوان یک مدیر جوان، حدودا ۱۷ ماه در یک جایگاه بسیار مهم اجرایی فوتبال کشورمان، حضور داشت. به نظر من در آن ۱۷ ماه، عملکرد شکوری نسبت به تجربه اولش در یک جایگاه مهم، عملکرد نسبتا خوب و رو به پیشرفتی بود. ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تغییراتی داشته باشند که شکوری به این تصمیم احترام گذاشت. نبی فرد فوق العاده با تجربه‌ای است، قطعا تجربه‌ی او در این شرایط تحریم و مشکلات پیرامون آن، کمک حال فوتبال کشورمان است. با صحبت‌هایی که در هیئت رئیسه داشتیم، فکر می‌کنم از شکوری در جایگاه شایسته‌ی دیگری استفاده خواهند کرد. بالاخره شاید در این دوره از فدراسیون فوتبال، می‌توان از اتفاق خوبی نام برد که امثال من، شکوری و نکیسا وارد سیستم مدیریت فوتبال شدند که شاید در سال‌های گذشته اصلا نمونه‌ی آن، دیده نشده باشد. جرات تاج و ساکت، قابل تقدیر است. براساس یک استراتژی و فلسفه این گونه تصمیمات را برای ورود جوانان گرفتند.

تصمیم گیری در خصوص ادامه لیگ منوط به تصمیمات فیفا است

دقیقی درباره وضعیت ادامه برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال گفت: ریاست سازمان لیگ و هیئت رئیسه باید براساس تصمیم فیفا و کنفدراسیون آسیا، برای ادامه لیگ برنامه ریزی کنند. تازمانی که در دنیا برای این موضوع تصمیم گیری نشود، ایران باید کمی مکث کند تا تصمیم خوبی بگیرد. ابتدا باید سلامت بازیکنان و علاقه‌مندان حفظ شود، و بعد جذابیت و طراواتی که فوتبال به جامعه تزریق می‌کند را فراهم کنیم.

نبی به دنبال ادامه دار بودن پروژه ها در فدراسیون است

مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال درباره حضور مجدد مهدی  محمدنبی گفت: در یک سالی که من و مشاورم حضور داریم، اتفاقات بسیار خوبی در مرکز ملی فوتبال افتاده است؛ از جمله آسفالت کل مجموعه مرکز ملی به متراژ ۳۵۰۰ متر مربع، خانه فوتسال که خدمات خوبی به فوتسالیست‌های عزیز ارائه می‌کند؛ آماده بهره برداری است، پروژه‌ی خوابگاه بانوان در حال انجام مراحل عمرانی است؛ که اگر پول تزریق شود تا ۶ ماه آینده، آماده‌ی بهره برداری خواهد بود. اتفاقات خوبی افتاده است و نبی در جلسه مشترکی که داشتیم، مصرانه به دنبال ادامه دار شدن این پروژه‌ها بود و این که از نظر زیرساختی، بتوانیم خودمان را به سطح اول فوتبال آسیا و حتی جهان برسانیم.

ساکت مدیر توانمندی است

دقیقی در خصوص ساکت گفت: سلایق ممکن است متفاوت باشد، اما محمد رضا ساکت یک مدیر توانمند است که سابقه اجرایی او، این موضوع را نشان داده است. او انسان شایسته‌ای است و امیدوارم هر جا باشد، خدماتش شامل حال فوتبال شود. ساکت همچنان به عنوان مشاور ریاست فدراسیون فوتبال، مشغول فعالیت است.


بیشتر بخوانید :شکوری در فدراسیون فوتبال حاضر شد


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.